שירות המייל של גוגל הוא הפופולארי בעולם, עם כמעט חצי מיליארד משתמשים. החברה משתדלת לשמור על השירות עדכני ומתקדם, אך מדי פעם מסתבר שהמשתמשים לא אוהבים שינויים, בעיקר לאחר שינויים משמעותיים במראה. אך נראה שבקרוב החברה עומדת לנסות למרות הכל לשנות לחלוטין את ממשק המייל שלה, למשהוא שדומה יותר לאפליקציית התראות ומשימות.

בסוף השבוע חשף אתר Geek.com תמונות ראשונות ממה שנראה כמו ממשק דפדפן חדש לתיבת המייל של גוגל. הממשק, שלפי האתר נמצא כרגע בשלבי ניסוי, אינו דומה כלל לעיצוב הנוכחי של גי'מייל כפי שהוא נראה ממחשבים.  במקום זאת, הוא מזכיר הרבה יותר אפליקציית התראות לסמארטפון או לטאבלט.

בין השינויים הבולטים ניתן למנות ביטול של ממשק הלשוניות, שהוצג ב-2013 וגרר ביקורות רבות על החברה בעקבות הסתרת מיילים חדשים שתויגו אוטומטית כ"קידום" או "ניוזלטר". גם תפריט הצד המוכר נעלם, לטובת תפריט בעיצוב חדש ופשוט יותר, הנפתח בלחיצה על הפינה העליונה בממשק - בדיוק כמו באפליקציות אנדרואיד.

ההודעות עצמן מוצגות באופן דומה למוכר, כשורות בהן מופיעים שמות המשתתפים בהתכתבות ושורת הנושא שלו. אך בממשק החדש ההודעות ממוינות לפי ימים ולצד כל הודעה מוצגת תמונת הפרופיל של המכותב האחרון שהשתתף בשיחה. הודעות מקטגוריות שאינן אישיות, כגון עדכונים מרשתות חברתיות ורשימות תפוצה, מוצגים בעדכון יומי הכולל את מספר המיילים שהתקבלו בכל אחת מהקטגוריות וזהות השולחים של המיילים החדשים ביותר.

החלק העליון בממשק עבר אף הוא שינוי רדיקלי, וצומצם ממבנה הלוגו והכפתורים השונים לטובת שורה בודדת בה כפתור תפריט, שורת חיפוש, כפתור להצגת הודעות "נעוצות" וכפתור גישה מהירה לממשק הצ'ט של גוגל. בצד ימין ניתן למצוא כפתור אדום ליצירה של הודעות או התראות ממשק אחיד, מה שאומר שתוכלו לכתוב הודעות לאחרים או לעצמכם באותו אופן ולתזמן מתי יוצגו תזכורות שאתם רוצים לשלוח לעצמכם.

נכון לרגע זה, הממשק נמצא בבחינה על ידי מספר מצומצם של משתמשים שהוזמנו על ידי החברה להתנסות בו. לא ידוע האם או מתי יופץ לכלל המשתמשים, אך ניתן להניח כי אם וכאשר זה יקרה - התלונות על השינוי הדרמטי, בנוסח "מי הזיז את ה גבינה שלי", יגיעו לעוצמות חדשות ואף עלולות לעלות לשירות בכמה ממשתמשיו.