גוגל הכריזה על גירסה חדשה לג'ימייל - שירות הדואר הפופולרי שלה. השירות מקבל מתיחת פנים קטנה, ומעכשיו הוא ידע למיין את הדואר שלכם בצורה טובה ונוחה יותר.

אז מה התחדש? גוגל רוצה להשתמש ביכולת ניתוח ההודעות שלה על מנת למיין את המייל שלכם טוב יותר. כבר עכשיו גוגל יודעת אילו מבין ההודעות חשובות לכם יותר ואילו פחות, אבל מעתה היא לוקחת את הרעיון הזה צעד אחד קדימה.

תיבת הדואר תחולק ל-4 לשוניות: ראשי, חברתי, פרסומי ופורומים. בתיבה הראשית תקבלו את המייל הרגיל שלכם, בחברתית תקבלו מייל שמתקבל מרשתות חברתיות, אם מישהו תייג אתכם בפייסבוק או שלח לכם הודעה פרטית בטוויטר, המייל המודיע על כך יגיע לכאן. בלשונית הפרסומית תקבלו את הפרסומות שאתם רוצים לקבל, שירותים שנרשמתם אליהם וכו'. ולבסוף, בלשונית הפורומים תקבלו הודעות שקיבלתם מהפורומים בהם אתם גולשים. 

בואו לפייסבוק של נקסטר

במידה ולא תהיו מעוניינים בלשונית מסוימת, תוכלו להוריד אותה, ואם מייל הגיע ללשונית הלא נכונה תוכלו לגרור אותו בקלות לכל לשונית שתרצו, ובכך תיבת המייל שלכם תלמד את המיון שלכם ותדע להתנהל בצורה חכמה יותר בעתיד. לא ניתן בשלב זה להוסיף לשוניות משלכם.

בגוגל מקווים כי זהו עוד צעד שיעזור לה לעשות סדר בתיבת הדואר שלכם. בעקבות הצלחה של אפליקציות כגון Mailbox, די ברור שאימייל הוא תחום חם שכולם מנסים לפצח כמו שצריך. גוגל רוצה להשאיר את שירות המייל שלה פתוח לאפליקציות אחרות, אך גם להתחרות בהן עם אפליקציה ייעודית משלה שתספק שירות טוב יותר, וזהו צעד נוסף בכיוון.

משדרגים כבר עכשיו

השידרוג ייצא לשוק בהדרגה בגירסת הדפדפן שלו. כבר עכשיו ניתן לבדוק האם קיבלתם את השידרוג. יש ללחוץ על כפתור גלגל השיניים בצד ימין או שמאל של החלק העליון של המסך, לבחור ב"הגדר דואר נכנס" ולסמן ב-V את כל האופציות בחלון הראשון.

באפליקציה לאנדרואיד ולאייפון אפשר לעדכן כבר עכשיו ולקבל את הגירסה החדשה של ג'ימייל ישירות למובייל. שימו לב משתמשי אייפון - צריך להוריד את האפליקציה הייעודית לג'ימייל (כאן) ולא להשתמש באפליקציית המייל המובנית של האייפון.