mako
פרסומת

לתפוס לוחמי דאע"ש כבר כשהם מחפשים מידע בגוגל

גוגל משיקה החודש קמפיין שמבוסס על נתוני חיפוש של אנשים שמבקשים להצטרף לדאע"ש; בניסוי פיילוט ההקלקות על הקישורים היו מרובות פי 3 מבמסעי פרסום רגילים

סוכנויות הידיעות
TheMarker
פורסם:
דאעש
צילום: twitter
הקישור הועתק

המומחיות של גוגל באיסוף מידע על גולשים ופענוח שלו שימשה אותה לבנות אימפריית פרסום מקוון. עתה רותמת החברה את הטכנולוגיה שלה כדי לנסות לנחש מיהם הגולשים שעשויים להיות מועמדים להצטרף לדאע"ש, ולהניא אותם מכך, כך דיווח המגזין "ויירד".

ג'יגסו, חממת הטכנולוגיה וחטיבת המחקר של גוגל, עבדה בשנה האחרונה על פיתוח של תוכנית שבעזרת אלגוריתמים של חיפוש וסרטונים ביו-טיוב מאתרת חובבי דאעש ומשכנעת אותם שלא להצטרף לארגון הרצחני. התוכנית נקראת Redirect Method (שיטת כיוון מחדש).

התוכנית תושק החודש, ותפרסם לינקים לסרטונים בערבית ובאנגלית בצמוד לתוצאות חיפוש הקשורות לנושאים שלפי המחקר של גוגל מחפשים מועמדים לגיוס לדאע"ש. הסרטונים כוללים עדויות של קיצוניים לשעבר, אימאמים שמגנים את דאעש כמשחית האיסלאם, וסרטונים חשאיים שצולמו בקרב פלוגות דאעש.

בניסוי פיילוט שנוהל השנה התקבלו תוצאות מפתיעות: יותר מ-300 אלף אנשים גלשו לערוצי אנטי-דאעש הייעודיים של גוגל. ההקלקות על הקישורים היו נפוצות פי שלושה מהממוצע בקמפיין פרסום.

עוד ב-TheMarker