mako
פרסומת

תתכוננו: ג'ימייל עומד להיראות אחרת לגמרי

בגיל 14, שירות המייל של גוגל עומד לעבור את מתיחת הפנים הגדולה ביותר בתולדותיו, עם לא מעט תכונות שיגיעו מאפליקציית המייל החכמה של החברה

עידן בן טובים
Geektime
פורסם:
ג'ימייל
ג'ימייל | צילום: charnsitr, shutterstock
הקישור הועתק

בעת האחרונה גוגל עדכנה ממשקים של מספר אפליקציות שלה, ובראשם היומן. אבל נראה שהחברה לא עוצרת את גל העדכונים ועומדת לטפל סוף סוף גם במוצר הדגל שלה - ג'ימייל. אמש (ד’) החלו לקוחות G-Suite, הגרסה של גוגל לאופיס, לקבל מהחברה מיילים שבהם היא מסבירה כי היא עובדת על עיצוב חדש לחלוטין של גירסת הדפדפן של ג’ימייל, ואפילו תטמיע בה פיצ'רים חדשים. לאחר כמה שעות, ההדלפות כבר החלו וחשפו לראשונה את העיצוב החדש של ג’ימייל – שמהווה את השינוי העיצובי הגדול ביותר בשירות מאז השקתו ב-2004.

לוח שנה ישירות בג’ימייל, תגובות חכמות ועוד

באימייל ששלחה, ציינה גוגל כי בשבועות הקרובים תחל בתוכנית Early Adopter, שבה משתמשים יוכלו להתנסות בעיצוב החדש ובחידושים שהוא מביא איתו - ביניהם גישה מהירה וקלה יותר לאפליקציות G-Suite כמו לוח השנה ישירות מג'ימייל, תגובות חכמות (Smart Reply) כמו באפליקציית Inbox של החברה, אפשרות לסמן אימיילים כ-Snooze כדי שיופיעו שוב בהמשך, תמיכה במצב בלתי מקוון ועוד.

כמה שעות לאחר שהמייל החל לצוף ברשת, קיבל אתר Android Authority צילומי מסך שמציגים את העיצוב החדש, ולפיהם אפשר להבין שגוגל מתחילה לשלב בין ג'ימייל לבין Inbox, שהיה במקור גרסה קצת יותר חכמה של ג'ימייל. שילוב של שני המוצרים יכול בהחלט לתרום לג'ימייל, שהוא מוצר שלא קיבל מספיק עדכונים לאורך השנים האחרונות. עם זאת, גוגל מזהירה כי חלק מהתוספים לדפדפן כרום שקשורים בג'ימייל עשויים שלא לעבוד עם הגירסה החדשה, וכי המפתחים עלולים להיאלץ לבצע שינויים בהתאם.

מאחר שאירוע המפתחים השנתי של גוגל, Google I/O, נמצא ממש מעבר לפינה ויתקיים בעוד פחות מחודש, יתכן וגוגל תבחר להשיק את תוכנית ההצצה המוקדמת לג'ימייל החדש באירוע ההכרזה המרכזי שלה.