mako
פרסומת

אפל מכרה עשרות מיליוני אייפונים בשלושה חודשים בלבד

החברה טוענת: "מכרנו המון אייפונים, אבל הרווחנו פחות כסף"; הסיבה: אייפון 5c המוזל, לא מצליח להלהיב את הרוכשים

יאיר מור
NEXTER
פורסם:
אייפון 5c
צילום: אימג'בנק/GettyImages
הקישור הועתק
אייפון 5c
אייפון 5c פוגע ברווחים של אפל | צילום: אימג'בנק/GettyImages

האייפונים החדשים נמכרים כמו לחמניות חמות, אך אינם מצליחים להוציא את אפל מהדשדוש אליו נקלעה: אתמול (ב'), דיווחה החברה כי ברבעון השלישי מכרה 33.8 מיליון אייפונים, יותר מבכל רבעון אחר בתולדותיה – אך למרות זאת רשמה ירידה ברווחים. הדבר גרם למנייתה לרשום לאחר שעות המסחר בבורסת ניו יורק ירידה של יותר מאחוז.

אחד הנתונים המעניינים בדיווח היה ההשוואה במדינות הסיניות: סין, הונג-קונג וטייוואן. שם רשמה החברה עלייה של 6% במכירות לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן, למרות ציפיות לעלייה חדה בהרבה בעקבות השקת האייפונים החדשים שם בחודש שעבר – שלושה חודשים מוקדם יותר מאשר בשנה שעברה. למעשה, כאשר משווים בין תקופת השקת האייפון 5 להשקת ה-5s וה-5c החדשים, ההשקה האחרונה הכניסה לכיסה של אפל פחות כסף למרות שמספר היחידות שנמכרו היה גבוה יותר.

אנליסטים אמרו בתגובה לדיווח כי נראה שהאייפון המוזל לא ממלא את מטרתו: במקום להתחרות במכשירי האנדרואיד של סמסונג ויצרניות אחרות הוא מתחרה מול האייפון היקר יותר, מה שהתבטא בהערכות כי האייפון המוזל מוכר הרבה פחות מכפי שציפתה החברה, בעוד דגם הדגל מוכר כמות צפויה אך לא מפתיעה לטובה.

יש לציין כי למרות הטענות כלפי החברה, מצבה לא רע: היא עדיין מוכרת כמות מכשירים גדולה בהרבה מרוב המתחרות, כאשר סמסונג היא היחידה שנושפת בעורפה וגוזלת ממנה תואר אחר תואר – תחילה יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם, אחר כך יצרנית הסלולר הרווחית בעולם ותארים נוספים מן הסתם עוד יגיעו. הדואופול שנוצר גורם בעיקר לחברות קטנות יותר כגון LG ונוקיה לעבוד קשה כדי לנפץ את תקרת הזכוכית ולנסות להשתחל לראש השוק.