נועם לנדאו, מנכ"ל וובינג (צילום: ליאת מנדל)
נועם לנדאו, מנכ"ל וובינג | צילום: ליאת מנדל

בטיסה הבאה לחו"ל, אל תשכחו דרכון, כרטיסי טיסה וכמובן את ה-WiFi הפרטי שלכם. חברת וובינג (Webbing) הישראלית התחילה לשווק מה שהיא מגדירה בתור "נתב סלולרי עולמי", אבל עדיף פשוט להסביר שמדובר בקופסת WiFi ניידת, גודלה כגודל כטלפון סלולרי, שפועלת תמיד ויכולה לשרת עד עשרה מכשירים מבוססי WiFi - סמארטפון, טאבלט, מחשב נייד ועוד.

המוצר העיקרי של החברה מכונה Webbing Spot - קופסה קטנה שמכילה בתוכה 8 כרטיסי סים, שמבטיחים בכל עת ובכל מקום גלישה סלולרית, כפי שמסביר נועם לנדאו, מנכ"ל החברה: "אנחנו כבר הרבה זמן חברה שמספקת שירות של סים בינלאומי לגלישה סלולרית, אבל זיהינו שיש צורך ברור לצרכנים, בעיקר ללקוחות עסקיים, להחזיק מכשיר אחד שיודע לתמוך בכל העולם, ולא צריך להחליף סים כשעוברים בין מדינות. הנתב מכיל שמונה כרטיסי סים ויש לנו מערכת שיודעת לבחור את הסים הנכון בהתאם למדינה. חתמנו לצורך העניין עם כמה מפעילות תקשורת גלובליות - אחת מצפון אמריקה, אחת מדרום אמריקה ואחת אירופאית. נכון להיום אנחנו מספקים תמיכה ב-130 מדינות".

והמחיר? לנסיעה קצרה, החברה מציעה תשלום אחיד של 40 שקל (8 יורו) ליום עם נפח גלישה יומי של 300 מגה או לנסיעה ארוכה, חבילה של 200 שקל לחודש עם נפח גלישה של 2 ג'יגה-בייט. לפחות לגבי השוק הישראלי, זה לא בהכרח הפתרון הזול ביותר: חברת פרטנר מציעה כיום חבילת גלישה לחו"ל בעלות של 150 שקל לחודש עם חבילת גלישה של 1 ג'יגה-בייט (נפח מספק למרבית הצרכנים). על כך מגיב לנדאו: "לקוחות אינם מסתפקים עוד בפתרון רק עבור המכשיר הסלולרי אלא דורשים פתרון כולל למכשירים הנלווים כגון הטאבלטים והלפטופים. 70% מהלקוחות טסים עם יותר ממכשיר אחד. החבילות הצרות של חברות הסלולר אינן נותנות פתרון הולם והצורך בשירות נמצא בעלייה".

את וובינג ספוט הישראלים יכולים לאסוף בנתב"ג בדרך לטיול הבא. לחברה יש גם פעילות בינלאומית: "חתמנו על הסכמים עם חמש מפעילות בעולם וכרגע אנחנו משווקים את המוצר בקנדה, דרום אפריקה, אוסטרליה, סין וארה"ב". יש לציין כי הנתב הזעיר מספק "מטריה" רק של WiFi אך הוא אינו פותר את בעיית השיחות בחו"ל. אפשר כמובן, על בסיס חבילת הגלישה, לעשות שיחות סקייפ, ווטסאפ וכדומה.

וובינג הוקמה ב-2009 ועברה כמה גלגולים. שמה הראשון היה Telroam. ב-2010 החליפה את שמה והשליטה בחברה (51%) נרכשה על ידי 013 נטוויז'ן. נטוויז'ן נרכשה אחר כך על ידי סלקום, ועם התגברות התחרות בשוק הסלולר החלה סלקום לצאת מפעילויות שאינן בתחומי הליבה. יזמי החברה קנו חזרה מסלקום את החלק שלהם בחברה, ובאמצע 2013 גייסו כסף. המשקיעים בחברה הם ששת השותפים בקרן פיטנגו, שהשקיעו בוובינג כ-1.75 מיליון דולר. החברה ריווחית ומעסיקה 20 עובדים.

לכתבה המקורית באתר TheMarker

עוד ב-TheMarker:
>> מי הן החברות הישראליות שגרטנר צופה להן עתיד דומה לווייז?
>> חברה אפריקאית הקדימה את אפל והוציאה אמוטיקונים שחורים