אז הזמנתם כרטיסים להופעה או אירוע ספורט ענק באינטרנט. חסכתם שעות של עמידה בתורים כדי להשיג את המושב המבוקש (או אפילו הזמנתם עם הקול שלכם, אבל נעסוק בזה בהמשך), אבל כשאתם מגיעים לאותו אירוע אתם צריכים להציג פיסת נייר מקומטת עם קוד שחוק במקרה הרע או קוד QR בנייד במקרה הטוב, ובשביל הזכות להסרק כמו מוצר במכולת, אתם צריכים לעמוד זמן רב בתור, לעיתים עם עוד עשרות אלפי אנשים. נראה שגם חברת הכרטיסים הגדולה בעולם שמה לב לבעיה, ורוצה לפתור אותה באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים שתאפשר לכם פשוט להכנס בהליכה לאולם בלי כרטיס.

פשוט להכנס לאולם בלי לעצור מול לעצור מול אף חיישן

לפי הדו”ח הרבעוני האחרון שלה, חברת האם של TicketMaster (טיקטמאסטר), Live Nation, השקיעה סכום כסף לא ידוע, והחלה בשיתוף פעולה עם סטארטאפ בשם Blink Identity, אשר לפי הודעת החברה “מחזיק בטכנולוגיית זיהוי פנים פורצת דרך, המאפשרת לקשר בין הכרטיס הדיגיטלי לפנים שלכם, ופשוט להכנס לאירוע”. הפתרון של בלינק מאפשר, לפי אתר החברה, לאמת זהות פנים של משתמשים אל מול מאגר מידע ענק, וזאת בפרק זמן של חצי שניה (מצמוץ), על ידי מעבר ליד חיישן, ללא כל צורך בלעצור, להסתכל למצלמה או להסרק. לאחר הזיהוי, המערכת יכולה להתממשק אל מול דלת/קרוסלת המעבר ולאפשר או לדחות כניסה של אורחים, להתריע במקרה של כניסה של אדם ללא כרטיס. החברה לא עוסקת בתחום זיהוי הפנים לטובת הופעות ואירועים בלבד, ואפילו מאפשרת הפעלת שעון הנוכחות של עובד מסוים אם המערכת מוטמעת במקום עבודה.

פתרון של בעיית הכרטוס יכול להוביל לחסכון משמעותי בזמן הבידוק באירועי ענק, ויכול גם לסמן נקודת ציון בעתיד של כרטוסים נוספים כמו טיסות, תחבורה ציבורית, ואולי אפילו קניות בסופר (פשוט דמיינו את המכולת של אמזון עם המערכת הזו). אבל זיהוי פנים עדיין נמצאת במקום בעייתי, בדיוק בתקופה שבה אנחנו עוסקים לא מעט בפרטיות שלנו, אנחנו לא בדיוק במקום שבו קל לסמוך על חברת כרטוס שתשמור על המידע הביומטרי שלנו.

אפילו הזמנת כרטיסים בקול היא כבר לא מדע בדיוני

הרעיון אולי נשמע מעט עתידני לימינו, אבל בצד השני של הכרטיסים אנחנו כבר רואים התקדמות משמעותית ומעניינת למדי. העוזרת הקולית של הגוגל, הלא היא ה-Google Assistant, ששוכנת כמעט בכל מכשיר אנדרואיד ובמכשירי Google Home, קיבלה יכולת חדשה הודות לחוזה חדש בין גוגל למערכת רכישת כרטיסי קולנוע בשם Fandango. כעת, משתמשים בארצות הברית יכולים לרכוש כרטיסים באמצעות קולם בלבד.

הכתבה פורסמה במקור ב-Geektime

כתבות נוספות מ-Geektime: 

מה גורם לבורסה באוסטרליה להקים יחידת משימה מיוחדת לישראל?

אירועי המפתחים של גוגל ומיקרוסופט נפתחים: אילו הכרזות צפויות?

משתמשים יכולים פשוט להגיד “היי גוגל, בואי נזמין כרטיס לסרט” כדי לקבל אפשרויות להזמנה, או אפילו “היי גוגל, תזמיני לי כרטיסים ל’פנתר השחור’ ב-8 בערב” כדי להזמין כרטיסים לסרט מסוים בשעה ספציפית, יום ספציפי ואפילו לאולם ספציפי. האפשרות קיימת מזה כמה שנים במכשירי iOS, אבל מצריכה הורדה של אפליקציית Fandango. במקרה של העוזרת הקולית של גוגל, אין כל צורך בהורדה של האפליקציה. כעת נותר לנו לקוות שיום אחד נוכל להזמין כרטיסים לקולנוע בעזרת הקול שלנו גם בישראל, וששאר באי הסרט יפסיקו לקרוא הודעות וואטסאפ בזמן ההקרנה.