כמדי שנה, גם ב-2020 הצליחה SAMSUNG להשתלט על כנס החדשנות CES שמתקיים כל חורף בלאס וגאס, ארצות הברית. אבל בניגוד לעבר, הפעם זכינו לראות את החזון של החברה בתחום מעט שונה מזה שאליו התרגלנו – עולם הרכב.

בפועל, סביבת הנהג היא זו שקיבלה עכשיו את הטיפול המסור של SAMSUNG. עם חיבור מתבקש לתקן הסלולרי G5 שמבטיח חיבור בקצב נתונים גבוה ורוחב פס של עד 20 ג'יגה, הקוקפיט של SAMSUNG הופך למעשה לתא טייס דיגיטלי.

העוזרת הווירטואלית מגיעה לרכב

הקוקפיט הדיגיטלי הוא תוצר של שיתוף פעולה בין SAMSUNG לבין ענקית האלקטרוניקה Harman. בין היתר, הוא משלב טכנולוגיות תקשורת, חיישנים, מוליכים-למחצה ומסכי Samsung עם המומחיות לרכב של Harman, כדי לספק חווית נהיגה ונסיעה מותאמת אישית.

במקביל, הוא כולל בתוכו את התכונות החכמות של העוזרת הווירטואלית Bixby לצורך תמיכה באופן פעיל בנהג ושיפור הבטיחות בנהיגה: אם לדוגמא Bixby תזהה אצלכם עייפות, היא תציע להפעיל מוזיקה ותנקוט בעוד שלל אמצעי הזהירות.

בנוסף, השילוב בין חומרה לתוכנה אידיאלי בקוקפיט החדש של SAMSUNG. זה מתחיל בזיהוי פנים או קורא אצבעות לטובת סנכרון מלא בין התכנים בבית, במשרד או בכל חלל אחר שתגיעו אליו במהלך היום, לבין מה שקורה מול מושב הנהג.

לאחר מכן, זה ממשיך עם תצוגה שכוללת מידע על ניווט, מסך מפוצל מסוג QLED Local Dimming שמונע הסחות דעת ותצוגת לוח מחוונים שמשולבת ממש בתוך עיצוב הפנים של הרכב וממוקמת מתחת לתצוגה הקדמית כדי למסור הודעות והתראות. וזאת רק ההתחלה.

ומה קורה במושב האחורי?

הנוסעים ברכב שמצויד בתא הנהג הדיגיטלי של SAMSUNG יכולים לחבר אליו את הטאבלטים האישיים שלהם ולהשתמש בהם כדי לשלוט בטמפרטורת המיזוג, התאורה והרמקולים.

למשל, כל נוסע יכול להאזין למוזיקה המועדפת שלו באמצעות רמקולים שמוטמעים במשענות הראש של המושבים. במקביל, כל הנוסעים נהנים מתכני מולטימדיה ושירותים אחרים שמסופקים על ידי מערכת ההפעלה במכשירים שלהם – מיד עם רגע החיבור.

חוץ מזה, אם הנהג או הנוסעים מחברים את המכשירים הניידים שלהם להתקן SAMSUNG DeX לרכבים, הם יוכלו לקרוא ולעבוד על מסמכים שמגיעים מהמחשב ישירות על תצוגת המידע המרכזי של המכונית. מעבר לכך, התצוגה מאפשרת למשתמשים לחבר מספר מכשירים ניידים בו זמנית כדי שאף אחד לא ירגיש שהוא נשאר מאחור.

עבודות בדרך? כדאי שכולם יידעו!

SAMSUNG המשיכה לנצל את הבמה המרכזית בכנס CES כדי להציג לראווה את טכנולוגיית התקשורת (Vehicle-to-Everything) V2X, או בעברית "רכב לכל". תמיד רציתם שכולם יידעו מה קורה בתוך האוטו שלכם? הנה הפתרון.

בזכות טכנולוגיית V2X ובעזרת נוריות מיקרו לתצוגת זנב בגודל 53 אינצ', הרכב יכול לשתף הודעות ולתקשר את מצב הנהג גם לנהגים אחרים: כמו לדוגמא הודעות "זהירות עבודות בדרך", "הולכי רגל מתקרבים" או "פקק לפניך" בנסיעה היומית באיילון. הרכב שלכם מזהה את הבעיה, וכל מי שנוסע מאחוריכם רואה את ההתראה.

תגידו שלום למראות הצד הקונבנציונליות

גם אתם חשבתם שהכפתור הקטן הזה שמזיז את מראות הצד שמאלה וימינה הוא שיא הטכנולוגיה? ברוכים הבאים ל-2020.

בתוך הרכב שהציגה SAMSUNG בכנס, יש שתי תצוגות בגודל 7 אינץ' – משמאל ומימין – אשר מחליפות את מראות הצד הקונבנציונליות. מלבד הנוחות, המערכת מנטרת סיכונים אפשריים מאחור ובצדדים ועוזרת גם כאשר הנהג חונה. כמו כן, הנהג יכול להתאים את האזורים שאחריהם המצלמות עוקבות בהתאם להעדפות שלו.

Cockpit SAMSUNG (צילום: יח"צ SAMSUNG)
מסכים שמחליפים את מראות הצד | צילום: יח"צ SAMSUNG
 

לבסוף, מערכת ההפעלה אנדרואיד 10 והפלטפורמה המותאמת למכוניות, מתפקדים מצוין בתוך הקוקפיט החדש של SAMSUNG. בזמן הזה, מוצרי "האינטרנט של הדברים" (IoT) שיש בבית מתקשרים עם העוזרת הווירטואלית Bixby ומאפשרים לה לעדכן אותך כשמישהו בא לביקור, כשצריך להדליק נורות ומכשירי חשמל או כשרוצים להפעיל את הדוד בדרך הביתה. עם תנאים כאלה, מי צריך מכוניות מעופפות?