מצלמת גו פרו
הכנסות שנתיות של פחות ממיליארד דולר

יצרנית מצלמות האקסטרים גו-פרו (GoPro) ביצעה מהלך נוסף בדרך להנפקה, והגישה מסמכים לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). בפברואר הודיעה החברה כי הגישה טיוטת תשקיף חשאית לרשות, בהליך המאפשר לחברות לא לחשוף נתוניהם התפעוליים עד סמוך למועד ההנפקה. החברה מתכוונת לגייס עד 100 מיליון דולר בהנפקה הראשונה לציבור (IPO) בנאסד"ק תחת הסימול GPRO.

ההליך החשאי מתאפשר לחברות להן הכנסות שנתיות של פחות ממיליארד דולר - תנאי שלפי המסמכים שנחשפו כעת, גו-פרו עומדת בו. ב-2013 הסתכמו הכנסות החברה ב-985.7 מיליון דולר, בדיוק מתחת לרף, צמיחה של 87% לעומת 2012. בנוסף, בניגוד לסטארט-אפים רבים היוצאים להנפקה, גו-פרו היא כבר חברה רווחית, עם רווח נקי בכל אחת מ-3 השנים האחרונות, בסך יותר מ-115 מיליון דולר.

עם זאת, נראה כי הצמיחה בהכנסות החברה נבלמת מעט. ב-2012 צמחו ההכנסות ב-124% לעומת 2011. וברבעון הראשון של 2014, רשמה גו-פרו הכנסות בסך 235.7 מיליון דולר, פחות מהכנסותיה ברבעון הראשון של 2013. עם זאת, החברה, שבנוסף למצלמותיה, מספקת תוכן רב המצולם באמצעותן – ערוץ היו-טיוב שלה זכה ליותר מ-450 מיליון צפיות – טרם הפכה תוכן זה לזרם הכנסות, וציינה את תכניותיה לנסות להפוך גם תחום זה למקור הכנסה.

 

גו-פרו נוסדה ב-2002 על ידי ניק וודמן, ומצלמותיה הראשונות הושקו ב-2004. גו-פרו החלה את דרכה באמצעות השקעה של 30 אלף דולרים של וודמן, כאשר שליש מסכום זה הגיע מרווחים ממכירת חרוזים וחגורות שהביא עמו וודמן - חובב גלישת גלים - מטיול גלישה שערך באינדונזיה. אמו של וודמן השקיעה 35 אלף דולרים נוספים, ואביו הסכים לתת לו הלוואה בסך 200 אלף דולרים - חוב שאותו פרע וודמן כעבור זמן קצר באמצעות הכנסות החברה.

בחודש מאי 2011 החליטה גו-פרו לבצע סבב גיוס ראשון, שבמסגרתו גייסה החברה 88 מיליון דולר מחמש חברות הון סיכון בהן ריוורווד קפיטל (Riverwood Capital), סטימבווט ונצ'רס (Steamboat Ventures) וזרוע השקעות ההון סיכון של דיסני.

כעבור כשנה וחצי, בדצמבר 2012, גייסה גו-פרו 200 מיליון דולר נוספים ממכירת קרוב ל-9% ממניותיה לקבלנית ייצור מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בעולם, פוקסקון הטייוואנית. סבב הגיוס השני שיקף לחברה שווי של 2.25 מיליארד דולר.

לכתבה ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: