אלגוריתם עריכת הווידאו האוטומטי של דיסני (צילום: Disney Research)
יודע לזהות ולבחור את הזווית הטובה ביותר. שני הורים מצלמים ילדה | צילום: Disney Research

סרטוני הווידאו האישים או המשפחתיים מעולם לא נראו חסרי ערך כמו בשנים האחרונות, כאשר כל אדם בסביבה הפך לצלם בזכות הסמארטפונים ומצלמות הווידאו המותקנות בקסדות, מכוניות, משקפיים, שרשראות או אפילו ברצועת השעון. כמות הצילומים שאנחנו יוצרים בעזרת כל אלה יוצרת מצב בו אין כמעט סיכוי שאי פעם נצפה ברובו.

דיסני, חברה שיודעת איך לעניין אנשים בסרטים וסרטוני וידאו, מציגה השבוע פתרון מעניין לבעיה, בדמות תוכנה שיודעת לחבר קטעי וידאו של אותו אירוע שצולמו על ידי מספר צלמים או מצלמות ולערוך אותם לסרטון אחד איכותי יותר ומעניין יותר.

התוכנה, המוצגת במסגרת כנס SIGGRAPH לגרפיקת מחשב וטכניקות אינטראקטיביות, לוקחת סרטוני וידאו "חברתיים" - כלומר: אירועים שצולמו ממספר זוויות. בעזרת התבססות על ההנחה שרוב הצלמים נוטים להתמקד במה שחשוב באירוע מזהה התוכנה מהו האזור בו ממוקדות רוב המצלמות בכל רגע נתון.

 

לאחר מכן היא משתמשת בכללי סינמטוגרפיה כדי לחבר את הקטעים באופן שייצור את הרצף ההגיוני ביותר לצפייה - גם מבחינת מיקוד ב"אקשן" וגם מבחינת בחירת הזווית המוצלחת והיציבה ביותר לכל שלב באירוע.

את התוכנה יצרו חמישה חוקרים: אריאל (אריק) שמיר ממרכז המחקר של דיסני בבוסטון, עידו ערב מבית הספר למדעי המחשב על שם אפי ארזי במרכז הבינתכומי בהרצליה, יון סו פארק מאוניברסיטת קרנגי מלון, יאסר שייח ממרכז המחקר של דיסני בפיטסבורג וג'סיקה הודג'ינס, גם היא ממרכז המחקר של דיסני בפיטסבורג. כרגע, לא ברור האם בכוונת החברה להציע את התוכנה למשתמשים.