mako
פרסומת

ישראלי גילה חוב של מיליוני שקלים - על חודש אחד

טעות של ספקית האינטרנט 015 גרמה לשורת החוב של צעיר מרמת גן לתפוח לסכום בלתי הגיוני. הלקוח ציין שהבעיה תוקנה תוך דקות. הספקית: מדובר בבאג שטופל מיידית

עידן בן טובים
Geektime
פורסם:
שטרות של 20 שקלים חדשים
אילוסטרציה: k45025 Rita K, shutterstock
הקישור הועתק

בין המטלות המעיקות שלנו כצרכנים, נמצאת המשימה של וידוא חיובי האשראי שלנו. לא אחת אנחנו מוצאים טעויות בחיובים מצד חברות תקשורת, תאגידים ממשלתיים, תשלומי ביטוחים וכדומה, אבל בניסיון חיוב כל כך מוזר לא נתקלנו כבר זמן מה.

חוב של 302 מיליון שקלים על חודש אחד של שימוש

אלון, בן 28 מרמת גן, איבד לפני מספר שבועות את כרטיס האשראי שלו. לאחר שקיבל כרטיס אשראי חלופי, שכח לעדכן את פרטי החיוב החדשים שלו אצל ספקית האינטרנט hallo 015, אליה הוא מנוי.

לאחר שיצר קשר עם הספקית, אלון קיבל אימייל מחברת 015 עם הודעת חיוב על התקופה בה לא שילם על השימוש בשירותי החברה, במסגרתה צבר חוב – אבל אף אחד לא יכול היה לצפות את גובה החוב: אלון נדהם לגלות שעל פי ההודעה, הוא חייב לחברה למעלה מ-302 מיליון שקלים (כולל מע"מ), וכי הוא נדרש ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות לצורך הסדרת החוב.

הטעות תוקנה תוך דקות

"היה לי ברור שזו טעות, אבל התקשרתי אליהם כדי לוודא", מספר אלון, שהבחין כי גובה החוב תואם את מספר תעודת הזהות שלו. הוא יצר קשר עם הלו 015, ותיאר בפניהם את השגיאה בחיוב. לדבריו, קיבל מענה מהיר ושירות שהוא אף הגדיר כ"מצוין", והטעות תוקנה תוך דקות. החוב האמיתי של אלון, שמופיע במקום הלא הנכון במייל, עמד של 105.66 שקלים, ושולם בו ברגע. הלקוח סיכם את החוויה בתור "מקרה משעשע וחד-פעמי שקיבל מענה מהיר".

מהלו 015 נמסר לנו בתגובה: "הלקוח הינו לקוח באינטרנט של 015 מזה למעלה משנה. כתוצאה מבעיה בחיוב אמצעי התשלום של הלקוח, נשלחה הודעה אוטומטית ללקוח במייל ממחלקת הגבייה בכדי להסדיר את התשלום. כתוצאה מבאג במעבר בין מערכות ה-CRM של החברה, שדה הת.ז. התחלף עם שדה סכום החוב בהודעה שנשלחה. כתוצאה מכך הלקוח ראה סכום בלתי סביר של חוב.
"מיד כשפנה אלינו טלפונית, שירות הלקוחות טיפל בתלונה לשביעות רצונו של הלקוח, וכמובן ששני הצדדים הבינו שמדובר בתקלה טכנית ותו לא. באג זה טופל מיידית במערכות ה-CRM של 015".

פרסומת

במקרה זה אמנם מדובר בטעות אנוש או מחשב, אבל אנו עדיין ממליצים לכם לבדוק מדי חודש את החיובים מהחברות השונות, כדי לוודא שהמבצעים אליהם נרשמתם לא הסתיימו, לא הועברתם מסלול בלי ידיעתכם, לא חויבתם על שירותים שלא רכשתם ולא נפלתם קורבן לטעות כלשהי.