עזבו רגע מה שאתם עושים, תקפיאו רגע את הוידאו שמעל הטקסט, ותגלשו לפה מהמחשב בבית, או דרך הוויי-פיי. בדקו מה מהירות הגלישה שלכם.

האם קצב ההורדה (download) הוא מה שהבטיחו לכם? 100 מגה, 40 מגה וכו'? יכול מאוד להיות שלא. אתם תגידו (והספקיות יגידו) שמהירות היא מקסימלית, ושלא בכל שעה של היום מקבלים אותה מהירות כי זה תלוי בהרבה דברים. צודקים. חפשו עוד כמה אתרים של "בדיקת מהירות", ונסו את כולם לאורך שעות שונות וימים שונים. 

עם הנתון הזה תרימו טלפון לספקית האינטרנט שלכם, ולספקית התשתית (בזק או הוט) ובקשו חבילה שמתאימה לכם יותר ותואמת את המהירות שיכולה להגיע לאזור שלכם. או שתרימו טלפון למתחרים. אל תתנו לשימור לקוחות לשכנע אתכם להישאר אם החלטתם לעבור. ספקיות חייבות לנתק אתכם אם ביקשתם בכתב. זה בתנאי הרישיון שלהן. 

האמת? לא צריך את התירוץ הזה. שווה תמיד לבדוק אם יש מבצע חדש אצל החברה שלכם או אצל המתחרים. יש חבילות בפחות מ-100 שקלים שכוללות תשתית וספק. צריך רק לעשות סקר שוק בין כל הספקיות ולראות מי נותן חבילה במחיר טוב, ולאורך זמן מי נותן איכות טובה ושירות לקוחות ותמיכה שווים.

קבלו עוד טיפ ברור אבל חשוב: ביום שאתם נרשמים לחבילת גלישה, שימו תזכורת ביומן לעוד חצי שנה שתצפצף לכם לבדוק שוב את חבילות הגלישה, וחזרו על הטקס הזה שוב.