mako
פרסומת

סלקום שלחה חשבונית ללקוח שנפטר; "תקלה"

חברת הסלולר שלחה ללקוח שנפטר חשבונית, בנמען נכתב שמו בצירוף ז"ל; בנו של הנפטר פירסם על כך פוסט זועם בפייסבוק ובין היתר כתב: "אצלנו לא כל כך מקובל לרדוף את המתים על תשלום טלפון"; סלקום: "מתנצלים בפני הלקוח, מדובר בתקלת מערכת מצערת"

יאיר מור
NEXTER
פורסם:
הפוסט נגד סלקום
צילום: Photo by Flash90
הקישור הועתק

תארים רבים הופיעו לאורך ההיסטוריה על מכתבים שנשלחו לנמענים שונים, חלקם מתוך כבוד או נימוס ואחרים מתוך זלזול. אבל כשהתואר ז"ל מתנוסס על חשבונית, קשה להישאר אדיש. זה מה שקרה לערן בריל, ששיתף היום בפייסבוק את התמונה שלפניכם, בה נראית שורת הנושא 'סער רון ז"ל, חשבונית הסלקום מחכה לך בתוך המייל', לצד סיפורה:

"סלקום, המכנה עצמה 'המשפחה הגדולה בישראל', לא נותנת לתירוץ קטנוני כמו מוות לעצור בעדה מלשלוח עוד ועוד חיובים. לא יודע איך זה אצל משפחות אחרות, אבל אצלנו לא כל כך מקובל לרדוף את המתים על תשלום טלפון".

הדבר הצליח לזעזע את הגולשים, שתוך מעט יותר משעה שיתפו את התמונה עשרות פעמים, לצד בדיחות על חשבון ספקית הסלולר הגדולה במדינה.

"אבא שלי נפטר בפברואר 2013", מספר בריל ל-NEXTER בשיחת טלפון. אבל "מדי חודשיים ממשיכים לשלוח חיובים על כל מיני דברים, כאילו המנוי עדיין פועל. בדקתי ווידאתי שזמן קצר אחרי שהוא נפטר יצרו קשר עם סלקום, הסבירו שהלקוח נפטר ואף סיפקו תעודת פטירה לפי בקשת החברה", הוא אומר, ומדגיש: "מילא אם זה לא היה נקלט במערכת, אבל רואים פה שהם מודעים לכך שהלקוח נפטר".

לדבריו, עד כה היו כל החשבוניות על סכומים מצטברים, שהגיעו כבר ל-1,375 שקל. בחשבונית שכותרתה שותפה ברשת החברתית, הוא מוסיף, טענה החברה כי היא מזכה את המנוי "לפנים משורת הדין", אך מאיימת ב"חידוש ההליך המשפטי לגביית החוב".

*מסלקום נמסר: "אנו מתנצלים בפני הלקוח, מדובר בתקלת מערכת מצערת. נדגיש, כי אין מדובר בחשבונית לחיוב אלא בחשבונית איפוס פנימית לצורך זיכוי עקב פטירה שלא היתה צריכה להישלח. אנו מנסים ליצור קשר עם המשפחה".

* תגובת המשפחה טרם התקבלה