אלישבע מפתח תקווה חשבה שיצאה מורווחת מכל הכיוונים - בתחילת הקיץ האחרון היא קנתה מיבוא מקביל עם אחריות של רשת סלדון סמארטפון מדגם Zenfone 4 של אסוס במחיר נמוך אף יותר ממחירו הרשמי, שעמד על פחות מ-700 שקל. אך כשהמכשיר התקלקל ואלישבע החליטה לממש את האחריות - העסק החל להסתבך.

המכשיר נמסר לתיקון בתחילת החודש שעבר בסניף רמת גן של רשת המעבדות, שמתחייבת לתיקון והחזרה תוך 10 ימים ואינה מספקת מכשיר חלופי לתקופה זו. משעברו 10 ימי העסקים והלקוחה לא קיבלה עדכון על מצב המכשיר שלה - היא יצרה קשר עם החברה, שהסבירה שהחלק התקול (לוח אם) לא נמצא בישראל והיא ממתינה להגעתו מחו"ל.

טכנאי מתקן סמארטפונים (צילום: Mitch Altman, Flickr)
טכנאי מתקן סמארטפון | צילום: Mitch Altman, Flickr

לאחר שהבינה שהחברה לא מוכנה להתחייב על זמן כלשהו לתיקון והחזרת מכשירה, פנתה אלישבע ל-NEXTER. פנינו לחברה, שהתנצלה מייד על על העיכוב, חזרה בה מדבריה לפיהם עדיין ממתינים במעבדה לחלק מחו"ל והבטיחה לשלוח ללקוחה מכשיר חדש תוך מספר ימים. עם זאת, גם הפעם לא עודכנה הלקוחה והמכשיר החדש לא הגיע בזמן.

לאחר פנייה נוספת של NEXTER, דיווחה החברה כי בעקבות השטפונות בדרום בסוף החודש שעבר ושריפת עמוד חשמל סמוך למחסן הספק לא ניתן היה לשלוח את המכשיר החדש. בכיר בחברה התקשר לאלישבע, התנצל על העיכוב ועדכן אותה בפרטי הסיפור. תוך מספר ימים היא קיבלה מכשיר חדש באריזה והחברה גם העניקה לה החזר על רכישת מגן מסך חדש במקום זה שהיה על המכשיר שלא הוחזר.

תגובת סלדון: מכשירה של הלקוחה הופקד באחת מנקודת השירות של חברת סלדון הפרושות ברחבי הארץ. מרגע שהגיע המכשיר למעבדה המרכזית הוא נכנס להליך עבודה ואבחון. תוך מספר ימים (ביום ה'), לאחר שהמכשיר עבר בדיקה יסודית ומקיפה, עודכנה הלקוחה כי יש להחליף לוח מרכזי למכשיר וצפי אספקה הינו ביום א' הקרוב. עוד נמסר כי המכשיר יישלח לביתה לאחר התיקון.

"לדאבוננו, בשל מזג האוויר הסוער שהחל במהלך סוף השבוע ונמשך מספר ימים, נוצר עיכוב אספקה של המוצר ע"י הספק. נציג של החברה יצר קשר עם הלקוחה, עדכן אותה על סיבת העיכוב ומסר לה כי תקבל ערכה חדשה כפיצוי בתוך מספר ימים.

"נוסף לכך, קיבלה הלקוחה במתנה מגן מסך זכוכית כפי שהיה לה במכשיר שמסרה לתיקון. הלקוחה הבינה כי העיכוב נוצר כתוצאה מכוח עליון ובשיחות שקיימנו אתה הביעה את שביעות רצונה מהטיפול, השירות והפיצוי שקיבלה".

בעניין אי אספקת מכשיר חלופי הבהירה החברה כי "חברת סלדון הינה חברת שירות עבור היבואן, ולכן, במסגרת השירות שנרכש ע"י היבואן, אין הלקוחה זכאית למכשיר חליפי".