"קיבלתי הזמנה של 20 טבלאות שוקולד מלקוחה נחמדה שלי. הטבלאות נארזו היטב, ולאחר המתנה (...) הצלחתי לשלם כמה עשרות שקלים ולשלוח את האריזות", סיפרה בפייסבוק יערה קלמנוביץ' בעלת מפעל השוקולד יער הקקאו.

החבילה שנשלחה בדואר 24, סיפרה קלמנוביץ' לא הגיעה ליעדה, והיא נאלצה לשלוח 20 טבלאות חדשות בשירות שילוח פרטי. על האריזה קלמנוביץ' כתבה את שם הלקוחה, שם היישוב, ודואר נע. מדובר ביישוב קטן של פחות מ-1,000 תושבים, כך שמבחינת הלקוחה, ככל הנראה הפרטים הללו מספיקים, וככה היא מקבלת מכתבים.

 

לדואר הם לא הספיקו, ופכי שקורה במצבים כאלה - כשאין מספיק פרטים - החבילה חזרה לקלמנוביץ'. אלא שהיא לא חזרה מיד, או כעבור ימים ספורים. החבילה הגיע חזרה ליצרנית השוקולד רק כעבור 237 ימים. יותר מחצי שנה, שבה לא ברור היכן השוקולד טייל.

"שנת 2019, למדתם, דואר ישראל יקר, לשלוח לי sms ולדווח לי שמחכה לי דבר דואר בסניף. אבל לא למדתם לספר שזה דבר דואר שאני שלחתי בעצמי לפני יותר מחצי שנה, ושהוא נהרס לחלוטין אז אין לי מה לאסוף אותו" היא סיפרה בפייסבוק, "אני אקבל את ההתנצלות הכנה בתנאי שמהיום והלאה תודיעו לאזרח הקטן מי שלח לו את החבילה או את הדואר הרשום. האם זה דואר זבל ממפרסם שהחליט להטריח אותי? האם זה דוח שכבר קיבלתי? האם זו חבילה פגומה ששלחתי בעצמי לפני 10 שנים והחלטתם להחזיר לי?"

בשיחה עם NEXTER היא אומרת "קיבלתי את האריזות במצב הזוי. ככה לא צריך להתנהל דואר במדינה מתוקנת. אין לי זמן לתבוע את הדואר. זה בזבוז זמן. אני חושבת שהפוסט מדבר בעד עצמו ואני מקווה שהוא ייעורר את בכירי הדואר". 

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "דואר 24 הוא שירות דואר מהיר ברמת שביעות רצון גבוהה ביותר. לצערנו הלקוחה לא ציינה על המעטפה כתובת מלאה של הנמענת, רחוב, מיקוד או טלפון ולכן החבילה חזרה. מדובר במקרה חריג, והעיכוב בהחזרת המשלוח הועבר לתחקיר".