חברת החשמל מעלה מחירים? אני בעד! וזו הסיבה - חברת החשמל היא חברה סופר-מודרנית של העולם החדש - עובדה - אפשר לשלם להם דרך האתר!

(כלומר, חוץ מבכמה השבועות האחרונים בהם אי אפשר. הטופס לתשלום דיגיטלי הפסיק לעבוד והרי לתקן טופס דיגיטלי זה עניין שאורך כמה חודשים. זאת אומרת, אלא אם זה אתר של חברה מסחרית שאיננה מונופול - שם תקלות מתוקנות בתוך חמש דקות אחרת העסק מפסיד כסף).

בדיעבד התברר שהתקלה הייתה נקודתית ורק אצלי, אבל הייאוש גבר, ואז גיליתי שיש להם שירות לקוחות דרך צ׳ט. אמרתי לכם! חברה של העולם החדש! הנציג בצ׳ט ביקש לוודא שאני הוא אני, באמצעות וידוא של תריסר פרטים שונים כולל מהו מספר המונה, מספר החוזה, וגודל החזייה שלי. אחרי שהצלחתי להעתיק חמישה מספרים עם 9 ספרות כל אחד - עברנו את זה. הם האמינו לי שאני הוא אני.רק אז שאלו מה אני רוצה

- לשלם לכם אמרתי - כסף.
סבבה - ענו לי בצ׳ט - אבל לשלם אי אפשר דרכנו. תשלם דרך האתר.
- אבל הטופס שלכם מקולקל אמרתי - רק בגלל זה הסכמתי לתת לך את הפרטים - כדי שנפתח מערכת יחסים מהסוג שתאפשר לך לקחת ממני פרטי אשראי (שכל ילד יכול לגנוב לי דרך הוייפיי).
מצטער אי אפשר לשלם דרכי, בוא תתקשר למספר הזה.
- ניסיתי! - אמרתי לו - העניין הוא שהקווים ממש עמוסים כי... המממ... כי אי אפשר לשלם דרך האתר.

בסוף ויתרתי מתוך רחמים. הוא בטח יושב שם מהצד השני של הצ׳ט הכתום עם הפונט מ-2002 ואין לו יותר מדי מה לעשות. אז התקשרתי באין ברירה. הקווים היו עמוסים. הציעו לי אופציה שיחזרו אליי. בתוך שלוש שעות. סביר בהחלט - זה לא שאני לקוח קבוע משלם או משהו כזה. 

קחו את הכסף

אחר כך חזרו אליי - אמרתי להם הנה הכסף קחו אותו באמא שלי קחו אותו רק תביאו חשמל אהובתי אוהבת טוסטים ומים חמים ומפזר חום שנצמד לה לרגליים סכנת כוויות ואני בנזוג תומך וזה לא שיש לי למי לעבור אתם היחידים שנותנים חשמל במדינה.

via GIPHY

מפזר חום זה בזבזני אמרה לי ההיא משירות לקוחות אבל את הכסף נקח בכל אופן. עכשיו תביא שוב חמישה מספרים עם 9 ספרות כל אחד ונגמור עם זה.
-אין בעיה, רק אם אנחנו כבר מדברים בטלפון כמו פעם - יש לי עוד משהו קטן - עברתי דירה, אני צריך להגיש טופס, אבל גם העמוד הזה באתר לא עובד - תוכלי לקחת ממני את הפרטים?
לא, אני לא מתעסקת בזה - הסבירה לי האדיבה - אבל אתה יכול לשלוח לנו פקס.

טוסט עם חמאה (צילום: Galina Mikhalishina, Shutterstock)
צריך חשמל בשביל טוסטים | צילום: Galina Mikhalishina, Shutterstock



התחלתי לבכות. עם דמעות והכל, יבבות. מתוך רחמים היא הוציאה את השפן האחרון מהשרוול ואמרה - ״רגע, בלי לבכות, אפשר גם במייל!״.
-מה?! הייתי בשוק. יש לכם מייל?!
כן, היא אמרה. אתה רואה? לא צריך לגחך עלינו. אנחנו גם בעולם החדש, מה אתה חושב שלא שומעים פה את הפודקאסט? פנינו לחברת תקשורת הגדולה בארץ - וביקשנו מהם - ככה ממונופול למונופול - שיתקינו לנו אימייל, ושילמנו אקסטרא שהמייל יהיה מחובר 24/7.
-מדהים! צעקתי, מנגב את הדמעות וחוזר להאמין באפשרותה קיומה של מדינת הסטארטאפ.
רק אחרי שאתה שולח את המייל, אנא שלח סמס לוודא שהוא הגיע. היא אמרה.
-חחחחחחחח - צחקתי - חחחחחחח! גדול! אהבתי!
לא, אני רצינית - היא אמרה. תרשום מספר טלפון.

מייל מתגלגל

בשלב הזה כבר קיבלתי הכל. אז רשמתי. ושלחתי את המייל. ואז את הסמס. ועכשיו אני שמח ומתרגש לספר לכם שבתוך שעה בודדה(!) שמונה הודעות סמס, שתי גרסאות קבצים, ושלוש שליחות מחדש - האימייל שלי התקבל! מישהו בצד השני פתח וגם קרא אותו. ובתוך שלושה ימים מישהו אחר יצליח (כך כתוב לי בסמס!) לשלוח אותו למחלקה אחרת שם כנראה צריך להזין אותו (ידנית) למערכת אחרת שתוודא שמעתה אני גר בכתובת אחרת.

אז שאלתם את עצמכם למה כדאי שמחירי החשמל יעלו? הנה למה - אם נשלם עוד יוכלו לשדרג את שירות האימייל שלהם לכזה שלא צריך לסמס אחריו ולשלוח שלוש פעמים. ואולי, אם המחירים יעלו מספיק, הם יצליחו לתקן את הטופס הדיגיטלי באתר!

חברים, אני מבקש, מה שחסר לי עכשיו זה עוד שביתה של חברת החשמל. הפנייה שלי הרי תיפול בין הכסאות. אני מבקש - חתמו על העצומה למען העלאת המחירים של חברת החשמל!

ליאור פרנקל הוא שותף וסמנכ"ל מוצר ב-Jolt. הטור התפרסמה במקור בעמוד הפייסבוק שלו.

חברת חשמל: מתנצלים על החוויה, נשמח להפגש איתו

מחברת חשמל נמסר: "אנו מתנצלים על חווית השירות של ליאור ואין לנו ספק שכאושיית "העולם החדש" יש לליאור מה לתרום, גם לנו, בשיפור חווית הדיגיטל והשירות ללקוח ונשמח להיפגש איתו.

"ככל הנראה מדובר בתקלה נקודתית. חברת החשמל נמצאת בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית הן בשירותי הבק אופיס והן בחוויית השירות הכוללת. התהליך הינו מורכב, אולם במהלך 2019 , ישופרו ויוכנסו יותר ויותר שירותים במטרה להקל על הלקוח, לספק חוויית שירות איכותית יותר ולצמצם זמני המתנה".