"התחברנו לבזק בינלאומי וכמו שקורה פעמים רבות האינטרנט ניתק. תקלה. הנציגה ביקשה את מספר הראוטר, אני שכבר הייתי עמוק בדרכים ביקשתי ממאור לטפל בזה". הסיפור הזה של דפנה דורון, שפורסם בפייסבוק וזכה לאלפי שיתופים, מתחיל באופן שגרתי למדי - אבל אז מגיעה הבעיה.

"נאלצתי להסביר לנציגה שמאור חירש. נאלצתי לספר לה שחירשים לא יכולים לדבר בטלפון", סיפרה דורון על בן זוגה, מאור בן-זאב. "בבזק בינלאומי לא היו מוכנים לתת שירות שהוא לא קולי. בזק בינלאומי לא הסכימו להנגיש את השירות שלהם לחירשים". דורון סיפרה ששוחחה עם נציגים נוספים וגם לא הסכימו לעזור.

עמותת נגישות ישראל, שנחשפה לפוסט, מסרה כי  "על פי חקיקת הנגישות, ארגונים נותני שירות נדרשים להיות נגישים לכל סוגי הלקוחות עם המוגבלויות השונות-פיזיות, ראיה, שמיעה, קוגניטיביות. המשמעות הינה להנגיש את הממשקים המקשרים בין העסק ללקוחות, הסניפים, הדרכת העובדים לשרות נגיש, הנגשת המוקדים הטלפוניים והתאמתם למתקשים בשמיעה או דיבור.

"נדרש להיות ערוכים למענה נגיש אלטרנטיבי לטלפון ללקויי שמיעה, קרי במייל, פקס, סמס או צ'אט. מדובר בדרישה עפ"י תקנות נגישות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות - נגישות לשירות 2013".

נציין כי ישנן מגוון דרכים לפנות לבזק בינלאומי שלא באמצעות הטלפון - באמצעות טופס בעמוד הפייסבוק שלה, בעמצאות הודעה פרטית או באמצעות טופס מקוון או מייל שמופיעים תחת "צרו קשר" באתר החברה. עם זאת, מסיפורה של דורון עולה כי נציגי החברה לא סייעו לה, ולא כיוונו אותה למגוון האפשרויות הללו.

תגובת בזק בינלאומי 

"בזק בינלאומי מקדמת ורואה חשיבות רבה בתקשורת עם בעלי צרכים מיוחדים, כחלק מהשירות שמעניקה החברה ללקוחותיה. החברה הייתה ספקית האינטרנט הראשונה בארץ שפיתחה והפעילה מערכת צ'אט, בין השאר עבור אוכלוסיית החירשים.

"בשל שדרוג אתר החברה ולשיפורים טכנולוגיים, מערכת הצ'אט לא הייתה פעילה בתקופה האחרונה. המערכת עתידה לעלות לאוויר שוב במהלך השבוע הבא.

"בכל מקרה, בתקופה זו, ובכלל, מעמידה החברה מגוון אפשרויות ליצירת קשר עם החברה - בין השאר באמצעות דואר אלקטרוני, טופס פנייה מקוון של השירות שמפורסם באתר הבית של החברה ובפייסבוק ובאמצעותם, בנוסף לקשר הטלפוני, אנו מעניקים שירות באופן שוטף ללקוחותינו.

"לעניין הספציפי הנזכר בפוסט, אנו מצרים על המתואר, אשר אינו מייצג את מדיניות החברה. צר לנו על שהלקוחה לא עודכנה במהלך השיחה על האפשרויות הנוספות והרבות אשר עומדות לרשותה ליצירת קשר עימנו, ונדאג ללמוד מכך ולחדד זאת כמובן להבא".