העולם התקדם והשתכלל בתחומים רבים, אבל רק לאחרונה נזכרנו בקיומו של מוצר שלא השתנה ולא התפתח במשך שנים - המזוודה. אמנם שמענו לאחרונה על פיתוח של מזוודה חכמה עם קישוריות בדומה לסמארטפון, אבל Fugu Luggage הישראלית לוקחת את המוצר הזה לכיוון אחר לגמרי.

אחת הבעיות המרכזיות של כל אדם שנוסע לחו"ל היא הדילמה איזו מזוודה לקחת איתו – האם להשתמש במזוודה נישאת קטנה וקלה בעלת נפח מצומצם (כזו שניתן לעלות למטוס) או להיסחב עם מזוודה כבדה בגודל מלא עם יותר מקום אחסון? Fugu Luggage מעוניין לפתור את הדילמה המטרידה אחת ולתמיד.

עוד ב-Geektime:

Fugu Luggage, הקרויה על שם הדג המתנפח פוגו, היא מזוודה מתנפחת שיכולה לשנות את גודלה ואת נפח האחסון המקסימלי שלה על פי הצורך. לדוגמה, קניתם מזכרות למשפחה אבל אין מספיק מקום? במקום לקנות מזוודה נוספת, פשוט הפכו את המזוודה מקטנה ונישאת אל מזוודה בגודל מלא כדי לפתור את הבעיה מבלי לבזבז כסף ולהיסחב עם שתי מזוודות. מנגנון ההתנפחות החשמלי של Fugu Luggage מופעל בלחיצת כפתור אחת, אבל במקרה שמשהו משתבש ניתן לנפחה גם במשאבת אוויר או נשיפה כמו שמנפחים מצופי שחיה לילדים. 

מזוודה שהיא גם ארון בגדים ושולחן

עוד פיצ'ר מעניין של Fugu Luggage קשור לסדר ולארגון התכולה של המזוודה. בעוד במזוודה רגילה כל התכולה זרוקה בערבוביה אחת גדולה, Fugu Luggage מחולקת למדפים בדומה לארון בגדים. באופן זה אפשר למשל להחליט שהמדף הראשון מיועד לבגדים, השני לכלי רחצה והשלישי למזכרות וככה למצוא כל חפץ בקלות. בנוסף, מחפשים מקום לעבוד עליו עם הלפטופ במקום להחזיק אותו על הברכיים? גם כאן Fugu Luggage יכולה להועיל, כאשר המזוודה יכולה בקלות להפוך לשולחן מאולתר על ידי פתיחת דופן שלה.

מי שעומד מאחורי הרעיון, הוא היה יצחק אטלס, יזם צעיר (26) מירושלים, שגייס לצורך המיזם שותפים נוספים בשם דוד ליפשיץ ודניאל גינדיס. "כשנסעתי לחו"ל תמיד נאלצתי לקנות מזוודה נוספת או להיסחב עם מזוודה ענקית וריקה ולא מצאתי פיתרון כזה, אז החלטתי לפתח משהו כזה בעצמי", הוא מספר בשיחה עם mako, "התחלתי את פיתוח המוצר לפני קצת יותר משנה וחצי, עד שהגעתי לקונספט הספציפי ואז הצטרף גם הצוות וחברת into vision". בימים אלה הגישו אטלס וחבריו בקשה לרשום את המוצר כפטנט בינלאומי ומאז פיתוח המוצר, הוא מסביר, החברה הספיקה לקבל הצעות לרכישתו. "יש לנו כבר הצעות של החברות הגדולות בעולם בענף המזוודות, אבל בשלב זה עדיין לא חשבנו באיזה כיוון נבחר".

אבל כדי שנוכל לשים ידינו על כל הטוב הזה, הוא מסביר, צריך קודם את עזרתכם. הפרוייקט המדובר פצח בקמפיין לגיוס כספים בקיקסטארטר והציב לעצמו יעד של 50 אלף דולר. עד כה המזל האיר ל-Fugu Luggage  – שתוך יומיים וחצי הצליחו לגייס כ-36 אלף דולר. 

הקמפיין מציע לתורמיו פרסים מגוונים, החל מתווית לזיהוי המזוודה לתורמים 19 דולר ועד מזוודת Fugu Luggage עם חריטה אישית. המחיר נכון לכתיבת שורות אלה בקמפיין עבור מזוודה אחת עומד על 245 דולרים. אם הכל יעבוד כמתוכנן, המזוודה המהפכנית תהיה מוכנה בספטמבר 2015.

"למה ישמש הכסף?", אתם שואלים? אטלס מסביר כי "גיוס הכספים נועד בין השאר לממן את הליך הרישום כפטנט". לצד זאת, הוא מציין, כי מטרתו העיקרית של הסכום שיגוייס ישמש לטובת שיפור המוצר. "הכסף יסייע בהמשך הפיתוח", הוא אומר, "אחרי שפיתחנו את האבטיפוס הראשוני, אנחנו בונים דגם נוסף ומתקדם יותר שיהיה חזק יותר וישקול פחות". 

לכתבה ב-Geektime