חברת סלקום לא עדכנה לקוחות על סיום מועד חבילת הגלישה מחו"ל, והם יקבלו פיצוי של 170 אלף שקל על פי הסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט.

ר', תושב מרכז הארץ ולקוח של סלקום הגיש לפני כשנתיים תביעה ייצוגית נגד החברה. בכתב התביעה טען כי הוא ולקוחות רבים של סלקום רכשו חבילת גלישה לחו"ל אך החברה משום לא שלחה מסרון בנוגע לסיום תקופת החבילה, ולכן הם נאלצו לשלם על גלישה בתעריף מזדמן.


בכתב התביעה שהוגש לבית משפט מחוז מרכז-לוד נטען כי החברה פעלה בניגוד לרישיון התקשורת שלה, הקובע כי יש לשגר ללקוח מסרון עם תום תקופת החבילה שלו. לטענת ר' החברה הפרה גם את הוראות החוק להגנת הצרכן ונהגה ברשלנות. לדבקיו ולכן עליה לפצות את הלקוחות שרכשו חבילות לחו"ל, שכן נגבו מהם סכומי כסף בגין שימוש חריג לאחר פקיעת החבילה לחו"ל.


סלקום טענה בכתב ההגנה, כי פעלה כדין וכי לא נפל כל פגם  בהתנהגותה. לדברי החברה, לא מוטלת עליה החובה לשלוח סמס בתום תקופת השימוש המותרת, כלומר - לא ביום האחרון של חבילת הגלישה, אלא עם מיצוי מלא של מלוא החבילה, כלומר כשהלקוח ניצל את כל הגיגות שרכש. "תקופת ההסדר ידועה ללקוח, אין קושי לעקוב אחריה, ואין קשר סיבתי בין אי משלוח המסרון לבין הנזק הנטען בבקשה", טענה סלקום.

במהלך הדיונים הגיעו ר' וחברת סלקום להסכם פשרה לפיו כל לקוח של החברה מיום 17.2.2014 אשר רכש ממנה חבילת חו"ל- גלישה ושיחות טלפון ולא קיבל הודעה מהחברה על סיום תקופת החבילה יהיה זכאי להחזר כספי, אבל חלקי.

לפי חישוביה של סלקום סכום הפיצוי הוא 262,659.805, והוסכם שהחברה תשלם רק 65 אחוזים מזה - שהם כ-170 אלף שקל, תום חודשיים מיום פרסום הסכם הפשרה.