ביום חמישי האחרון, שידרנו אייטם על תקלות בקורקינטים של שיאומי. היבואן בארץ הגיב כי "מדובר במספר מצומצם של מקרים, אשר ברובם נבעו משימוש לא ראוי ושינויים שנעשו במכשיר". בכתבה שפורסמה בוויינט לפני שבועיים נמסר כי החברה ממליצה "להמנע מרכיבה לא זהירה כגון כניסה גסה לבורות, הרכבה של אדם נוסף, קפיצה על מדרכות". בכתבה נוספת שלנו מחודש נובמבר נמסר "מדובר בכלי עירוני שאינו מתאים לרכיבת אקסטרים, או לקפיצות, אלא לנסיעה עירונית רגועה".

בכל המקרים, היבואן האשים באופן ישיר או מרומז לקוחות שרכבו לא נכון בקורקינט, או רכשו אותו מגורם מפוקפק. ואילו בסוף השבוע החברה העולמית הודתה כי יש פגם בחלק מהמוצרים שלה, והיא מבצעת ריקול - איסוף ותיקון של הקורקינטים הפגומים, על פי הודעה רשמית שהתפרסמה ביום שישי האחרון. 

הכידון עלול להישבר

במהלך נסיעה רגילה, הבורג שמחזיק את הכידון והוא התקפל. זה מה שקרה לנו (והצלחנו לצאת מזה) עם קורקינט שקרא בייבוא מקביל, וזה מה שקרה לרוכבים ורוכבות ששלחו לנו עדוית על התקלה (וחלקם רכשו מהיבואן הרשמי), ותיעודים של הפציעות. "איכות זה שם המשחק חברים", צחק מיה ויסמן שהראתה קורקינט שבור, וברכיים פצועות משפשוף על המדרכה. 

"עליתי במדרגות של הבית, הנחתי את הקורקינט, ופתאום שמתי לב שפשוט חצי מהבורג בחוץ", אמרה חלי שילת-חוג'ה שגם רכשה קורקינט של שיאומי. "הקורקינט נשבר במהלך נסיעה", סיפר לנו אולון טירר, שנפצע בעקבות תקלה, "לא התפרעתי איתו, קפצתי איתו, או עשיתי אחד מהדברים שהיצרנים טוענים שבגללו הדבר הזה קורה", הוא העיד.

התופעה לא ייחודית לישראל, ביוטיוב אפשר לראות עדויות נוספות מהעולם לשבירה של הבורג. אפשר גם לרכוש מנעול בטיחות מיוחד שמחזק את הכידון ואמור למנוע את השבירה שלו.

בדקו את שלכם

"במספר מוגבל של יחידות בורג שמחזיק את התקן הקיפול עלול להשתחרר", כתבו ביום שישי בשיאומי ותיארו במדויק את התקלה שקרתה לרוכבים וגרמה לפציעות, "מה שגורם לרכיב האנכי (לכידון - א.ק, י.ב.ש), להישבר מהגוף בזמן השימוש".

בשיואמי אומרים כי מדובר בסך הכל ב-10,257 יחידות, שנמכרו בין אוקטובר לדצמבר 2018, בכל העולם כולל בריטניה, גרמניה, ספרד ומדיונת אחרות. ישראל לא מצויינת באופן ספציפי, אך ישנן 169 יחידות "לא מזוהות", ויתכן שחלק מהקורקינטים שנמכרו פה יובאו ממדינות אלה. שימו לב: מדובר רק בקורקינטים שרוכשים. הדגמים שאתם שוכרים אינם מתקפלים ולכן התקלה לא מתרחשת בהם.

בשיאומי מאפשרים להקליד את המספר הסידורי של הקורקינט כדי לבדוק אם מגיע לכם תיקון. מקבוצת המילטון, יבואנית שיאומי בישראל נמסר: ״אנחנו נמצאים בקשר רציף מול היצרן, בשלב זה ממתינים לראות האם יש הנחיות מיוחדות לגבי ישראל״.