mako
פרסומת

הטריקים הערמומיים של אפל שיגרמו לכם לקנות את מוצריה

השיטות של אפל לשווק ולמכור לנו את מוצריה רבות, מגוונות ובעיקר מצליחות - כתב פורבס ערך מחקר של שנה בחנויות אפל ולבסוף הצליח לחשוף מספר טריקים גאוניים בעזרתם ענקית התפוח מצליחה לגרום ללקוחות לרכוש את מוצריה ולחזור לחנויות שלה כדי לקנות עוד

שי רינגל
פורסם:
הקישור הועתק
מקבוק פרו
פותחים את כל המחשבים ב-70 מעלות כדי לגרום ללקוחות לגעת בהם | צילום: אימג'בנק/GettyImages

את העובדה שאפל יודעת לשווק ולמכור את מוצריה כולנו יודעים, עכשיו מגזין פורבס חושף חלק מהטריקים הקטנים והגאוניים של ענקית התפוח לגרום ללקוחות שנכנסים לחנויות שלה "להתאהב" במוצרים ולרכוש אותם. 

כתב פורבס שחקר את חנויות אפלסטור במשך שנה שלמה, שם לב שבכל בוקר המוכרים בחנות פותחים את כל המסכים של מחשבי המקבוק פרו החדשים בעלי מסכי הרטינה היפים, ב-70 מעלות בדיוק.

מדוע? כי כך כשעוברים לידם, הם "מסתכלים" ישירות אל הלקוחות ומזמינים אותם "ליישר אותם" לזווית המקובלת והנוחה יותר לעין ובכך למעשה להשתמש בהם לראשונה ומבלי שהתכוונו לכך.

לאפל יש כל כך הרבה אמון במוצר שלהם, מסבירים בכתבה, שכל מה שהם רוצים הוא שהמשתמש יגע במחשב ואז הוא פשוט יתאהב בו. ממש אהבה ממגע ראשון.

כל המכשירים מחוברים לאינטרנט ומלאים באפליקציות

מקבוק פרו
כל המכשירים תמיד מחוברים לרשת ומלאים באפליקציות כדי לגרום למשתמשים להתנסות | צילום: אימג'בנק/GettyImages

מלבד המקבוקים, גם האייפדים, האייפונים ולמעשה כל המכשירים של אפל שמופיעים בחנות מלאים באפליקציות ותמיד דלוקים ומחוברים לאינטרנט. זאת על מנת לגרום ללקוחות לשחק איתם ולהרגיש אותם. "אפל רוצה שתראו את המכשירים ותחוו אותם יחד עם היישומים", נכתב בכתבה. "לקוחות בחנויות אפל יכולים לשחק במכשירים שבחנות ולגלוש באינטרנט כמה זמן שהם רוצים - אף אחד לעולם לא ילחיץ אותם או יבקש מהם לעזוב".

נאמנות למותג - כך אפל יוצרת אותה

מקבוק פרו
המדריכים בחנויות נותנים ללקוחות לבצע את כל הפונקציות במכשירים שלהם כדי ליצור תחושת סיפוק ונאמנות | צילום: אימג'בנק/GettyImages
פרסומת

פרט נוסף ומעניין שגילה הכתב מהתחקיר והתצפית שערך בחנויות אפל במשך שנה, היא הדרך בה המוכרים גורמים ללקוחות לפתח נאמנות למותג. החנות יוצרת אצל הלקוחות תחושת בעלות על המוצרים, כך למשל המדריכים שעוזרים למשתמשים החדשים והוותיקים לתפעל את מכשירי האפל שלהם לעולם לא יגעו במכשיר אלא יתנו למשתמש לעשות את כל העבודה בעצמו. באפל מאמינים כי כך הלקוחות לא רק ילמדו טוב יותר לעבוד עם המכשיר, דבר שיעניק להם תחושת סיפוק אלא גם ירגישו קשורים ונאמנים יותר למותג ויחזרו לרכוש אותו גם בפעם הבאה.