mako
פרסומת

מיקרוסופט ניסתה לשים פרסומות ב-Windows והתחרטה מהר מאוד

משתמשי הבטא של אפליקציית Mail ב-Windows 10 החלו לקבל פרסומות לתיבת המייל שלהם. הרשת החלה לשצוף ולקצוף, ומיקרוסופט התקפלה מיד מהניסוי שלה. האם זוהי סנונית ראשונה של סדרת ניסויים נוספת שתביא ליותר פרסומות במערכת ההפעלה?

עידן בן טובים
Geektime
פורסם:
שטרות של דולרים
שטרות של דולרים | צילום: ShutterStock, ShutterStock
הקישור הועתק

קשה להימנע מפרסומות בימינו. חוץ מבשלטי חוצות ובהפסקות פרסומות בטלוויזיה, הן מתקיפות אותו בכל עת וכמעט בכל מקום. באפליקציות צד שלישי, ברשתות החברתיות, באתרים (כן, כן. גם כאן) ובפודקאסטים. אבל ניסוי קטן וקצת מדאיג של מיקרוסופט מראה שהיא חושבת שישנם עוד מקומות שבהם תסכימו לראות פרסומות. 

האתר האיטלקי Aggiornamenti Lumia דיווח כי בגירסת הבטא החדשה של אפליקציית Mail בווינדוס 10 החלו להיות משולבות מודעות בראש תיבת הדואר הנכנס (כאילו שאין לכם מספיק הודעות ספאם ופרסומות במיילים עצמם). בנוסף, במודעה שהופיעה למשתמשי הבטא נכתב כי חווית המייל נטולת הפרסומות שמורה אך ורק ללקוחות המשלמים של Office 365.

מיקרוסופט אף העלתה דף ייעודי עם מידע על הפרסומות באפליקציית המייל, בו נכתב כי החברה פתחה בבדיקות של הטמעת פרסומות בגרסאות ה-Home וה-Pro של Windows 10. עם זאת, הפרסומות לא יופיעו בגרסאות העסקיות או החינוכיות של ווינדוס, ולחשבונות פרטיים ולא עסקיים בלבד. החברה כתבה כי היא משיקה את התוכנית בברזיל, קנדה, אוסטרליה והודו, כדי לאסוף פידבקים מהקהל. ובכן, הם קיבלו אותם.

הרשת געשה ומיקרוסופט ביטלה מיד את הניסוי

בתוך מספר שעות הרשת זעמה על הרצון של מיקרוסופט לשלב פרסומות במערכת הפעלה שהלקוחות משלמים עבורה, ומשתמשים רבים החלו לאיים במעבר ל-Chrome OS של גוגל וכמובן למחשבי המק של אפל. כנראה שמיקרוסופט ראתה את התגובות הזועמות, ומיד החליטה לכבות את הפרסומות גם בגירסת הבטא, ולמחוק כל זכר לפיצ’ר באתר שלה.

עוד ב-Geektime

פרסומת

בציוץ תגובה לעורך המשנה של האתר The Verge, כתב בכיר במיקרוסופט כי זה היה בסך הכל ניסוי שלא היה אמור להיבחן בצורה כל כך רחבה, וכי החברה מכבה אותו. בשלב זה לא ברור האם המטרה הסופית הייתה לשלב פרסומות באפליקציית המייל בלבד, או שמא זוהי בדיקה לשילוב אף נרחב יותר של מודעות ברחבי מערכת ההפעלה, ואולי שינוי של מודל התשלום עבורה. כך או כך, נראה שמיקרוסופט יודעת כעת את נחת זרועה של קהילת המעריצים שלה, ונצטרך לראות האם היא תנסה לבצע את הבדיקה הזו שוב בעתיד.