היום (א'),  מגיעים לפייסבוק של NEXTER, המומחים של Support.Online ועונים על כל השאלות על מערכת ההפעלה החדשה של אפל - iOS 7. היכנסו כבר עכשיו והשאירו את השאלות שלכם.

iOS 7 על אייפון 5
אי אפשר לחזור ל-iOS 6

1. כיצד ניתן להתקין את iOS 7 על האייפון/אייפוד/אייפד?

ראשית, בטרם ביצוע עדכון, חשוב לבצע את הצעדים הבאים:

- ודאו תחילה כי הנכם מחוברים לאינטרנט האלחוטי (ניתן להשתמש גם בגלישת נתונים סלולרית, אך באמצעות האינטרנט האלחוטי התהליך מתקצר משמעותית ועל כן עדיף להתחבר לרשת האלחוטית בכדי לחסוך זמן בתהליך ההתקנה).

- רצוי מאוד לבצע גיבוי לפני ביצוע התהליך - גשו במכשיר אל הגדרות->iCloud->אחסון וגיבוי->גבה כעת.

- במידה ואין לכם חשבון iCloud, ודאו כי קיים גיבוי עדכני בתוכנת iTunes או צרו גיבוי חדש.

שימו לב! במידה ובמכשירכם אין מספיק זיכרון בשביל לבצע את התהליך בדרך א' בצעו את התהליך בדרך ב'.

את iOS 7 ניתן להתקין באחת משתי הדרכים הבאות:

א. דרך המכשיר: ודאו כי מכשירכם טעון או מחובר למטען כי זה מצריך הרבה סוללה. להתחלת העדכון היכנסו אל הגדרות->כללי->עדכוני תוכנה->הורד והתקן, והמשיכו לפי ההוראות והאישורים הנדרשים.

ב. באמצעות תוכנת iTunes: חברו את מכשירכם למחשב והפעילו את תוכנת iTunes. התוכנה תזהה כי קיים עדכון חדש למכשירכם (אם לא, נדרש ללחוץ על Check for update) ותתחיל בתהליך העדכון על פי ההוראות.

2. איך משנים צבעים?

שינויי הצבעים הם שינויים דינאמיים, אשר מבוצעים באופן אוטומטי ומושפעים מצבע רקע מסך הבית שבחרתם. במידה ותבחרו ברקע בצבע כחול, הרקע יופיע באופן שקוף מאחורי מסכי מרכז העדכונים, מרכז ההגדרות, החייגן וכו'.

בכדי לבצע שינוי רקע נווטו אל הגדרות->טפטים ובהירות->ללחוץ על אחד מהמסכים (מסך הבית/מסך נעילה)->לאתר את התמונה שברצונכם לקבוע כרקע->השתמש בתמונה->גם וגם.

כעת שימו לב לשינוי שהתבצע בצבעים.

3. איך משנים גודל גופן?

נווטו אל הגדרות->כללי->גודל המלל->הזיזו את העיגול על הציר עד לגודל הרצוי (ימינה להגדלת הגופן או שמאלה להקטנת הגופן).

4. האם ניתן לשנמך ל-iOS 6?

בעיקרון, הדבר אפשרי, אך מסתבר שאפל לא רוצה שאנשים יחזרו לגרסה 6, אז היא סגרה את השרתים שלה להורדה לגרסה 6 הלילה, כך שרק מי שהיה ברשותו מכשיר פרוץ בגרסה 6.1.2 או 6.1.3 ושמר את החתימות שלו שם יוכל לשנמך מגרסה 7.

5. כיצד למנוע פריצת אבטחה בסיסמת מסך נעילה?

חלקכם וודאי נתקלתם בבאג שמאפשר לעקוף את סיסמת מסך הנעילה שלכם ולחדור ישירות למכשיר מבלי להקיש את הסיסמה. הבעיה נובעת מבאג בחלון הנעילה וחברת אפל מדווחת כי באג זה יתוקן בעדכון הגרסה הבא. בינתיים, כדי לעקוף את הבאג, כל שנדרש לעשות הוא לנווט אל הגדרות->מרכז הבקרה->לבטל את הסימון מ"גישה ממסך הנעילה". כך תוכלו למנוע כניסה למכשיר ללא סיסמה באמצעות הבאג.

6. אילו מכשירים יכולים להתעדכן לגרסת iOS 7?

כאן תמצאו טבלת תאימות מצוינת למכשירים שמקבלים את iOS 7 ואת הפיצ'רים והשירותים שכל אחד מהם מקבל (עיגול ירוק לפיצ'רים שעוברים, עיגולים אדום לפיצ'רים שלא עוברים). 

*מכשיר שאינו מופיע בטבלה אינו ניתן לשדרוג לגרסת IOS 7.

7. מה זה Air Drop?

פונקציית Air Drop מאפשרת לבעלי מכשירים בגרסה iOS 7 לשתף ביניהם קבצים באופן פשוט ומהיר. כאשר Air Drop מופעל, מבוצעת סריקה של מכשירים תואמים בסביבה באמצעות התקן הבלוטות' של המכשיר. במידה ומכשיר היעד פעיל וגלוי (מוגדר כברירת מחדל) - יבוצע קישור בין שני המכשירים באמצעות התקן הווייפיי של המכשיר וכך תבוצע העברת נתונים מהירה בין שני המכשירים המקושרים.

בכדי לבצע שיתוף של תמונה/וידאו/מסמך לחבר, כל שנדרש לעשות הוא להגיע אל הקובץ במכשיר וללחוץ על לחצן השיתוף בצד שמאל בתחתית המסך, לבחור באפשרות AirDrop ולבחור את החבר אליו נרצה לשלוח את הקובץ. כל מה שנדרש מהחבר שמקבל את הקובץ לעשות הוא לאשר את קבלת הקובץ.

8. כיצד לסגור אפליקציות פעילות ברקע?

בכדי לסגור אפליקציה פעילה ברקע נדרש ללחוץ פעמיים על כפתור הבית. מיד לאחרי 2 הלחיצות, יוצגו כל האפליקציות הפעילות ברקע בדמות חלון תצוגה מקדימה של כל אפליקציה פעילה. כל שנדרש לעשות בכדי לסגור את האפליקציה לחלוטין (סגירת האפליקציה הפעילה ברקע) הוא להחליק את חלון התצוגה שלה בעזרת האצבע מלמטה למעלה על המסך.

כאן יש סרטון הדרכה פשוט:

 

9. האם כדאי לבצע את ההתקנה במהלך יום עבודה?

לא. רצוי מאוד שלא לבצע את ההתקנה במהלך יום העבודה, מפני שתהליך הגיבוי ועדכון המכשיר לוקח יותר משעה, זמן שבמשך רובו (מלבד זמן ההורדה) המכשיר יהיה ככל הנראה מושבת.

10. כמה זמן נמשכת ההתקנה?

זמן ההתקנה משתנה בין מכשיר למכשיר, היות וזמן ההתקנה (בנוסף לגיבוי) תלוי במהירות המכשיר, מספר האפליקציות המותקנות במכשיר, מהירות האינטרנט שאליו אנו מחוברים עם המכשיר. זמן התקנה משוער (ללא גיבוי) נע בין שעה לארבע שעות.

יש לכם עוד תקלות? תשאלו את המומחה

 *אופיר מנור הוא מנהל ההדרכה ב-Support Online.