חברות מסחריות אוהבות מאוד את הסופרבול. בתור אחד האירועים הנצפים ביותר בעולם, הוא מהווה הזדמנות פז לפרסומות שיגיעו למיליוני צופים, וגם פרסומות שלא משודרות אבל יוצאות בהקשר לסופרבול הופכות לא פעם ללהיט. זה מה שניסה כנראה טים קוק, מנכ"ל אפל, לעשות לפנות בוקר. בסוף המשחק הוא העלה לטוויטר צילום מכר הדשא בסן פרנסיסקו יחד עם כיתוב שבתרגום חופשי אומר "קולורדו בגובה הרי הרוקי" (כותרת שיר של ג'ון דנבר על המדינה מ-1972).

צילום הסופרבול של טים קוק
התמונה המטושטשת שעשתה בושות לטים קוק | צילום: טים קוק, טוויטר

לגולשים לא לקח יותר משתי דקות להבחין בכך שהתמונה שצילם קוק, מן הסתם בעזרת אייפון, מטושטשת למדי – והם מיהרו לנצל את ההזדמנות לרדת על אפל ועל הסמארטפון שלה.

סלסו אלוורנגה כתב (עדכון: הוסר): "לעזאזל טים, התמונה הזו צולמה באייפון? איזו פרסומת גרועה לאיכות המצלמה שלכם..."

 ג'ו אייך שאל: "אחי זו התמונה הכי טובה שיכולת לצלם?"

 

מארק פרימן הביע דאגה: "צולם מאייפון? אני מקווה שלא".

 

"תגיד להם סוג'ו בוי" כבר הפך את התמונה לפרסומת עתידית:

 

ריצ' ברום ביקש הבהרה: "האם המסר פה הוא שאייפון מצלם תמונות איומות של רגעים חשובים? כי זה באמת נראה כמו המסר פה".

 

ניקולאי פוקרובסקי התבדח: "תקנה אייפון, טים. הנוקיה הישן שלך לא כזה טוב בצילום תנועה".

 

עשרות גולשים נוספים הגיבו בבדיחות על כך שמכשירי סמסונג, HTC, וואווי, LG, ועוד היו יכולים להוציא תמונות טובות יותר - אם כי אנחנו מוכרחים לציין שבכלל לא בטוח שזה נכון. כל מכשיר מתקשה לצלם בזמן תנועה, בלילה ובתאורה לא מאוזנת.

מאוחר יותר ניסה קוק את מזלו פעם נוספת, עם תמונה שמצולמת מרחוק ומעליה נכתב: "איחולים וון מילר, פייטון מאנינג, דנוור ברונקוס. עונה מדהימה". אבל גם הפעם, מבט מקרוב מגלה שהפרטים בתמונה לא ברורים.

 

עדכון, יום רביעי 10.02.2016 11:11: טים קוק הסיר אמש את הציוץ עם התמונה המטושטשת - אבל לא נראה לנו שזה יעזור לו.