עדכון אפליקציית פייסבוק
מגיבה יותר מהר ממה שאתם מספיקים לחשוב

אפליקציית פייסבוק לאייפון עברה שדרוג ומאיטית ותקועה בצורה כמעט בלתי נסבלת הפכה לנוחה, מהירה ודי נעימה. חוויה מתקנת של ממש.

נסביר כי מדובר באפליקציה עבור מערכת ההפעלה הניידת של אפל, iOS, שמותקנת במכשירי האייפון והאייפד. מאז השקתה הראשונה, הפכה האפליקציה לסיוט הכי גדול של המשתמש בעיקר בגלל האיטיות שלה. הפעם החליטה הרשת החברתית לעשות את זה כמו שצריך ושיחררה את פייסבוק 5.0, הגרסה המהירה של האפליקציה שלה.

מה השתנה?

מה משמעות השדרוג מבחינת הגולשים? העיצוב כמעט לא השתנה, ומה שהשתנה היא המהירות של האפליקציה עצמה, דבר שהופך את העידכון לאחד החשובים שפייסבוק עשתה בשוק המובייל עד היום. סוף סוף יהיה נוח, מהיר ונעים להשתמש בפייסבוק דרך האייפון והאייפד.

פייסבוק 5.0 מגיבה מהר יותר, מראה כשהסיפורים מתעדכנים בזמן אמת, מאותתת על נוטיפיקציות מיד כשהן מגיעות ומטעינה את התמונות בצורה מהירה ונוחה יותר מאי פעם, כבר לא צריך כמעט לחכות כשמקליקים על תמונה. בגלל שהעיצוב לא השתנה, לעין האפליקציה החדשה תראה לכם קצת יותר מידי כמו הישנה. אבל ברגע שתתחילו לשחק איתה, אתם תרגישו את ההבדל בצורה משמעותית. בנוסף, ישנם כמה שיפורים קטנים שאינם קשורים בביצוע, כמו למשל העובדה שהאפליקציה תציג את הטיימליין גם באייפד.

mako ב-אפליקציה החדשה של פייסבוק
עכשיו יש חשק להיכנס לפייסבוק מהאייפון

פייסבוק החליטה לשמור כמעט לחלוטין על עיצוב האפליקציה, בכך היא מראה שהיא מאמינה לחלוטין בצורה שבה היא מציגה את המידע לקהל. העיצוב נשאר זהה ועדיין עובד על הרעיון של מסכים אחד על השני ותפריט צדדי לניווט מהיר. רק שעכשיו התפריט הזה נפתח מהר, והניווט מתבצע בצורה חלקה.

עכשיו נזכרים?

אז מה גרם לכך שהאפליקציה של פייסבוק היתה כל כך לא טובה עד עכשיו? בפשטות - html 5. האפליקציה של פייסבוק פשוט עבדה על שפת תיכנות שהיא אמנם מצויינת לדפדפנים, אבל מאוד איטית על האייפון. בפייסבוק האמינו קצת יותר מידי במוצר שלהם, ובמשך הרבה מאוד זמן סמכו על כך שהגולשים יהנו מפייסבוק למרות שהאפליקציה עצמה אינה מגיבה כמו שהיא מגיבה להם כשהם גולשים מדפדפן. ככל שעבר הזמן ושוק המובייל הפך לגדול יותר ומרכזי עבור פייסבוק, שהצהירה על כך לא פעם אחת, הבינו מנהליה כי אינם יכולים להמשיך ולתת חווית משתמש מתסכלת כל כך. הם זרקו את כל הקוד הישן לפח והחלו לעבוד עם שפת התיכנות הטבעית של אפל. השמועות בעמק הסיליקון דיברו על כך שפייסבוק הצליחה לפתות כמה עובדים של אפל לעבור אליה על מנת לעבוד על האפליקצייה המיוחלת.

לשימוש ב-html 5 היה יתרון גדול מאוד לצוות של פייסבוק. היא משנה ומעדכנת את הקוד של האתר שלה לעיתים תכופות במיוחד, כמעט כל יום, ודוחפת את העידכון הזה לכל הפלטפורמות בו זמנית. כשהאפליקציה היתה בסך הכל בנויה בצורה דומה לאתר, היה קל לשלוח את העידכון של הקוד מבלי להטריד את המשתמש. עכשיו היא תאלץ לעדכן את האפליקציה של פייסבוק בנפרד. בנוסף, זה יהיה תלוי משתמש שהשינויים האלה יכנסו לתוקף, רק במידה והוא מעדכן את האפליקציה בעצמו. כדי להוריד את העדכון פשוט כנסו ל"עדכונים" באפסטור" דרך האייפון והעדכון כבר יופיע שם. 

>> הצצה ראשונה: בואו לראות את קמפוס המשרדים החדש של פייסבוק