זה מסוג הדברים שאנחנו מצפים לראות בסמארטפונים סיניים זולים, ולא באחד המכשירים היקרים בעולם, אבל בימים האחרונים החלו להופיע דיווחים רבים מבעלי אייפון 6 פלוס שמתלוננים על בעיות מוזרות במסך.

בפורומי התמיכה של אפל מופיעות בימים האחרונים עוד ועוד תלונות של משתמשים על כך שבמכשירים שלהם - בעיקר מסוג אייפון 6 ואייפון 6 פלוס, החל להופיע מעין מלבן אפור מהבהב בחלקו העליון של המסך, כשבמקביל, המסך מפסיק להגיב וכאילו "קופא".

הדיווח, שהופיע לראשונה באתר iFixit, מצטט מספר טכנאי סמארטפונים שמעידים שעיקר הפעילות שלהם בימים אלו היא תיקון התקלה המוזרה הזו. אחד המתלוננים סיפר שנציג של אפל הודה בפניו שמשתמשים מגיעים אליו עם התקלה הזו מספר פעמים ביום. למרות זאת, התמרמר משתמש האייפון, נמסר לו מאפל שמכיוון שהאייפון כבר לא באחריות, אין לו ברירה אלא לרכוש אייפון חדש.

עוד ב-Geektime:
כך ייראה האוטובוס הרוסי שנוהג בעצמו
תמונה ראשונה של המחשב החדש של מיקרוסופט

מספר משתמשים גילו שלאחר שהפעלת לחץ על חלקו העליון של המסך פותרת את הבעיה לזמן קצר; אולם לאחר מכן, היא רק מחמירה, המלבן האפור תופס יותר ויותר שטח מסך והמסך עצמו מגיב פחות ופחות ללחיצות. אפילו החלפת המסך לא פותרת את הבעיה. זאת מאחר שהרכיב שגורם לה הזו הוא השבב שמתרגם את הלחיצות, וההחלקות לפקודות. גם הנציגים הטכניים בחנויות אפל (המכונים "גאונים") לא יכולים לתקן את הבעיה המורכבת, מה שמאלץ בעלי מכשירים למסור אותם למעבדות פרטיות, מה שכמובן מפר את תנאי האחריות.

מייקל יואי, אחד מהמומחים הגדולים בתחום תיקון לוחות סמארטפונים, מסר ל-iFixit שהתופעה נפוצה "בטירוף", ושלדעתו אפל צריכה לבצע איסוף ותיקון מכשירים על חשבונה. לדבריו, "אם יש לכם אייפון 6 פלוס ועוד לא נתקלתם בבעיה - עדיין מדובר ככל הנראה בעניין של זמן". מומחה תיקון אייפונים אחר, לואיס רוסמן, העריך כי אם מספיק משתמשים יתלוננו ויעשו רעש, "מחלת המגע" עשויה להפוך לתביעה ייצוגית נגד אפל.

הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime