חברת נוקיה מתכוננת להשקת מכשיר הדגל החדש שלה, ה- Lumia 900, ומשקיעה לא מעט כסף בפרסום. עם זאת, הפרסומות עצמן דווקא אינן מתרכזות במוצר של נוקיה אלא בלצחוק על המתחרה הגדולה, אפל ומכשיר האייפון שלה.

בימים האחרונים העלתה נוקיה לרשת בצורה "אנונימית" שלושה סרטונים  שמעניקים כביכול הצצה לישיבות סודיות של עובדי אפל בהן הם דנים על החסרונות של המכשיר ומחליטים להשאיר אותם במקום לבצע תיקונים.

הסרטון הראשון למשל שזכה לשם "אחיזת המוות", מדבר על האנטנה-גייט של אייפון 4. אותה פרשה שענקית התפוח היתה מעדיפה לשכוח, כשמשתמשי המכשיר התלוננו כי אין להם קליטה והמנכ"ל באותה תקופה, סטיב ג'ובס סירב תחילה לפתור את הבעיה והודיע כי הם פשוט לא מחזיקים נכון את המכשיר. הסרטון השני צוחק על המסך של האייפון שלא מסוגל להתמודד עם אור שמש ישיר והשלישי על השבירות של המכשיר.

הסרטון הראשון - "אחיזת המוות"

בצורה לא מחשידה בכלל, שלושת הסרטונים שפורסמו מפנים לאתר Smartphonebetatest ובו ספירה לאחור עד למועד השקת מכשיר הלומיה 900 של נוקיה בחברת הסלולר האמריקנית AT&T, ב-8 באפריל.

האתר גם מציין בנימה צינית כי אותו "עידן הסמארטפונים" היה עד עכשיו רק מבחן ניסיון למכשירים, כי המבחן עומד להסתיים עם השקת ה-Lumia 900 של נוקיה. "אם אי פעם חשבתם שהסמארטפון שלכם לא עושה את כל מה שביכולתו לעשות, זה בגלל שהוא באמת לא עושה את זה", נכתב באתר.

חברת נוקיה לא הגיבה באשר לקשר שלה לקמפיין המשמיץ, אך זוהי אינה הפעם הראשונה בה נוקיה משתלחת בחברת אפל. בשנת 2007 נוקיה ביקרה את אפל על כך שהורידה את המחיר של האייפון מ-400 דולרים ל-200 דולרים לאחר מספר שבועות שהיה בשוק בלבד.

>> סמסונג גנבה את הילדה של אפל?

הסרטון השני - "בחוץ"

הסרטון השלישי - "שביר"

>> נוקיה המציאה קעקוע שרוטט כשהסלולרי מתקשר