אף חג ב-2017 לא שלם בלי פילטר רלוונטי של סנאפצ'ט, ויום האישה נחגג באפליקציה לא עם פילטר אחד מיוחד, אלא שלושה פילטרים - של המדענית מארי קירי, הציירת פרידה קאלו ופעילת זכויות האדם רוזה פארקס.

אלא שמשתמשות רבות הרגישו שהכוונה הטובה של העצמת נשים מחווירה מול הבחירות העיצוביות של סנאפצ'ט, שכרגיל מצליחות לעצבן רבים. כך למשל, הפילטר של קירי הסתפק בהחלקת עור הפנים ואיפור העיניים, לצד הוספת בקבוקי תרביות ונוסחאות ברקע; גם על צבעי העור המוגזמים של קאלו ופארקס עלו תלונות ברשתות החברתיות.

"כאישה מדענית, אני מבולבלת", כתבה דוקטורנטית בשם איילין. "למה הפילטר הזה צריך לכלול איפור? אסור בכלל להיכנס לחדר נקי עם איפור, ואתם חושבים שמארי קירי התרכזה באייליינר?"


אתר Dose ציין: "היא זכתה בשני פרסי נובל, אבל כנראה שסנאפצ'ט חושבת שהמראה המעושן שלה חשוב יותר".


"כל הכבוד סנאפצ'ט, על קידום סטריאוטיפים מגדריים פילטר אחר פילטר", פירגנה בריטני בציניות.


ג'ן קאופמן שאלה: "מה לעזאזל, סנאפצ'ט? לא לרוזה פארקס ולא לפרידה קאלו היו עיניים בהירות. תפסיקו להלבין נשים שחורות, בטח ביום האישה".


ואיימי בראון גם היא בחרה בציניות: "פילטר הסנאפצ'ט של מארי קירי מרזה את הפנים וצובע את העיניים שלכן באיפור מלא. תודה לאל, לא הייתי רוצה להיות מדענית לא לוהטת".


זו אינה הפעם הראשונה שסנאפצ'ט מסתבכת עם פילטרים. בשנה שעברה חטפה החברה ביקורת על פילטרים שמלבינים את העור ובכך למעשה רומזים כי שחורים אינם יפים, מציירים פנים אסייתיות באופן גזעני ומעליבים חנונים. אנחנו כבר לא בטוחים אם הבעיה היא החברה שלא נזהרת מספיק בבחירות העיצוביות שלה, או הקהל שלוקח אותן ברצינות יתר.