הסתובבתם ברחבי תל אביב ולא הבנתם מה פשר המיניבוס הנושא את השם "BUBBLE"? אתם לא לבד. עשרות מיניבוסים שחורים נראים בחודשים האחרונים בעיר, ומסתבר שגם אתם יכולים לנסוע בהם. איך? פשוט מזמינים באפליקציה.

"באבל הוא שירות תחבורה אישי ומיוחד, שהוקם בעקבות רצון של משרד התחבורה לבדוק הטמעה של טכנולוגיות חדשות לשיפור התחבורה הציבורית, ובעיקר להסית אנשים משימוש ברכבים פרטיים לתחבורה ציבורית", סיפר עודד גולדשטיין ל"נקסט", שותף בהקמת "באבל" ובכיר באגף הכספים בחברת "דן". "הוא נוסע ממוצא ליעד, כלומר מתחנת האוטובוס הקרובה ביותר למקום בו אתה נמצא עד לתחנת האוטובוס הקרובה ביותר ליעד שלך", הוסיף גולדשטיין.

באבל מיועד להיות מהיר יותר מאוטובוס סדיר, ולכן הוא גם יקר יותר- מחיר הנסיעה נע בין 12.5 ל-15 שקלים. כשלושה חודשים אחרי תחילת הניסוי בתחבורה ציבורית בהזמנה בתל אביב, מספר הנוסעים בשירות עדיין נמוך, בין 1,500 ל-2,000 נוסעים ביום.

איך המיניבוסים עדיין ריקים?
"
קודם כל, מבחינתנו זו הצלחה מסחררת, מאחר שהתחלנו עם שירות חדש שלא היה פה ולא מוכר, וגם שונה ממקומות אחרים ש"באבל" מופעלת בעולם. פתאום גילינו שיש לדבר הזה ביקוש אדיר ואנחנו רצים כדי להספיק ולהגדיל את ההיצע. התחלנו בשירות עם 41 כלי רכב, כאשר בפועל הניסוי אמור להתחיל באופן מלא עם 100 כלי רכב".

גולדשטיין ממשיך: "אפשר לומר שזה סוג של הרצה, זה כמובן עובד, כל מי שנסע מאוד מרוצה. יש בעיות כאלה ואחרות, טכנולוגיה... שוב, המטרה המרכזית שלנו היא לענות על הביקוש הגדול. ברגע שההיצע יגיע לכ-100 כלי רכב, אנחנו בהחלט מאמינים שנראה הרבה נוסעים מרוצים, כמו היום".

כרגע השירות פועל רק בתל אביב. יש תכניות לצאת לשאר המדינה?
"אנחנו מפעילי תחבורה ציבורית בגוש דן, ומבחינתנו אנחנו נשמח להפעיל את השירות בכל גוש דן. אני יודע שלמשרד התחבורה יש תכניות להפעיל שירות דומה בערים נוספות".

אתה בטוח שזה מצמצם את העומס בכבישים ולא מגדיל אותו? האם זה לוקח נוסעים מהמכונית או מהאוטובוס?
"כרגע אנחנו עוד בניסוי. אני יודע שיש לנו כמה וכמה פניות מנוסעים שהתחילו להשתמש בשירות על בסיס יומי, אבל עוד לא שמעתי על נוסע שמכר את הרכב. אנחנו בהחלט מאמינים שזה יגיע לשם, גם כשנפנה למעסיקים ונציע להם כל מיני עסקאות כאלה ואחרות. אנחנו בהחלט מאמינים שזה הכיוון".