"כל השיחות בוואטסאפ מוצפנות, אין דרך להתאים פרסומות לפי מילות מפתח. אנחנו מכבדים את הפרטיות שלכם. יש מיתוסים בנוגע לזה, ואנחנו עובדים על כך שלאנשים תהיה כמה שיותר פרטיות", כך מבטיח סטאן צ'ודנובסקי, מנהל מוצר מסנג'ר בפייסבוק, בשיחה עם עיתונאים ישראלים שהתקיימה הבוקר (ד'). צ'ודנובסקי מוסיף כי אין התאמת פרסומות בפיד לפי מילות מפתח במסנג'ר, שם גם החלו להצפין שיחות.

"לא צריך להשליך מחווית הפרסום באינטרנט על פייסבוק", אומר צ'ודנובסקי. "הביקורת שאנחנו מקבלים על וואטסאפ היא הפוכה", הוסיפה המנכ"לית בישראל, עדי סופר תאני, "שאם מישהו צריך לקרוא הודעות, הוא לא יכול. אף אחד לא יכול לקרוא את ההודעות, כולל אותנו".

מסנג'ר ידע אם חבר חייב לך כסף

בכל זאת, יש ניתוח של מילות מפתח באמצעות בינה מלאכותית כדי להציע אפשרויות בתוך הצ'ט, מסביר צ'ודנובסקי. "אם אכלת צהריים עם מישהו ותכתוב לו 'יהיה נחמד אם תחזיר לי כסף' - נבין שאתה מדבר על כסף, ואנחנו יכולים להרשות לך לשלם במעין אפשרות שתקפוץ לך".

זהו סייען צ'ט שקיים כרגע רק באנגלית ורק בארצות הברית. זה קיים למשל גם בתוכנת הצ'ט של גוגל. כששואלים שם איפה אתה, מוצג לך כפתור שמאשפר לשלוח מיקום. עם זאת, אם תגידו לחבר בפייסבוק שאתם רעבים, לא תקבלו הצעות למסעדות בפיד שלכם, כך מבטיח צ'ודנובסקי.

 

נוסף לסייען הזה, פייסבוק הכריזה בכנס האחרון שלה על בוטים, וכמה גופים בארץ ובחו"ל החלו לאמץ אותם. הם עונים לכם בצ'אט של פייסבוק בלי שגורם אנושי מעורב בכך. אלא שכרגע הבוטים עדיין לא מזהים באופן מדהים את הכוונה שלכם. זה שילוב של הטכנולוגיה של פייסבוק מצד אחד, ושל אלה שמפתחים את הפלטפורמה בפייסבוק מצד שני.

"אנחנו צריכים להתחיל איפהשהו", אומר צ'ודנובסקי, "אבל אנחנו צריכים עוד לשפר את זה, ואנחנו עובדים על לדייק את ניתוח הכוונה הזה. זה יהיה מדוייק. לא מאה אחוז, אבל מספר גבוה. אנחנו מתמקדים בהקטנת הזיהוי המוטעה. אם למשל תגיד 'אני לא רוצה פיצה', אתה מצפה שלא תופיע לך הצעה להזמין פיצה. אם עושים את זה רק על פי מילות מפתח זה לא יהיה מושלם. אנחנו משתפרים בסייען, ומפתחים חיצוניים משתפרים בבוטים שלהם. זה עניין של זמן".

אין תמונה
סטאן צ'ודנובסקי

מתי הסייען ידע לפענח הודעות בעברית? צ'ודנובסקי לא מוכן להתחייב ללוח זמנים, אך אומר שבשנה הקרובה תהיה תמיכה בשפות שאינן אנגלית.

מספר 2 חזק בישראל

לשאלה אם יצא לו להתנסות בגוגל אלו, המתחרה של וואטסאפ ומסנג'ר, הגיב צ'ודנובסקי בדיפלומטיות. "אנחנו תמיד מברכים תחרות, אבל לא נגיב על מוצרים של אחרים, כמדיניות".

למרות שוואטסאפ מעבירה מידע לפייסבוק (שלא כולל את תוכן ההודעות, כאמור) בשביל להתאים מודעות, אין תוכניות לאחד בין שני המוצרים. פייסבוק תמשיך לקיים בנפרד את המסנג'ר ואת וואטסאפ, לפי צ'ודנובסקי.

"וואטסאפ הוא תחליף סמס יעיל ומהיר, אנחנו מאפשרים שיח עם עסקים, בוטים ובינה מלאכותית והזרמת שידורים חיים לחברים שהשקנו לאחרונה".

צ'ודנובסקי אמר גם כי היום הושקה האפשרות לקיים שיחות וידאו מהמסנג'ר גם במחשבים מבוססי ווינדוס, מה שהיה אפשרי קודם רק מסמארטפונים וממחשבי מק.

"יש מקום ליותר מאפליקציית מסרים אחת. זה לא 'המנצח לוקח הכל', אלא לוקח את הרוב. אנחנו לא נהיה מצליחים כמו וואטסאפ בישראל, שהיא מדינת וואטסאפ, אבל נהיה מספר 2 חזק", הוא אומר.

כפי שהרשת החברתית בולעת את האינטרנט ומציגה את התוכן מאתרים מסוימים בתוכה בלי שתצטרכו לצאת, כך המסנג'ר של פייסבוק רוצה לבלוע אפליקציות וליתר אותן.

נניח בוט של פיצריה יאפשר לכם לדבר איתו ולהזמין את הפיצה דרך המסנג'ר, וגם לשלם לו משם - במקום להפנות אנשים לאתר או לאפליקציה של הפיצריה. "האינטרנט הסלולרי די שבור, ואם אנשים מקבלים קישור לאפליקציה, הם לא תמיד מורידים אותה. הבוט הוא למעשה האפליקציה, רק בתוך מסנג'ר", הוא אומר. "הבוט יכול לבצע פעולות פשוטות, או להיות מורכב, לפי הצורך שלכם".

צ'ודנובסקי לא ידע להגיד מתי התשלומים יהיו זמינים בישראל, אך לצורך העניין הוא אומר שגם באנגליה עדיין אין לו מושג מתי זה יהיה, מאחר שזה דורש להגיע להסכמים עם ספקים מקומיים ולהתאים את השירות בכל מדינה לחקיקה.

איפה ההודעות שלי?

העלינו תלונה בפני צ'ודנובסקי: מאז שבוטלה תיבת ה-Other לפני כמעט שנה, הודעות לגטימיות נקברות בכל מיני תיקיות פנימיות, לצד ערימות של ספאם. ואנשים מגלים פתאום שיש דבר כזה Filtered Requests.

"אנחנו צריכים להשתפר", מודה צ'ודנובסקי, "אני חושב שאנחנו טובים יותר ממה שהיינו לפני שנה, ונהיה טובים יותר עוד חצי שנה. זה לא מדע טילים, אתה בטח לא מקבל ספאם לגוגל שלך, אז לא תקבל ספאם גם במסנג'ר. אני לא רוצה להבטיח, אבל זה ישתפר". אני אכתוב לך הודעה, וכשתראה אותה ותגיב לי, אני אדע שהצלחתי לא להיבלע בספאם, הבטחתי לו.