אפליקציית Yo, שהיכתה גלים לפני כשלושה חודשים, מציגה עדכון משמעותי ראשון. רבים תהו לאן תפנה החברה אחרי שכל הרעש והצלצולים ייעלמו ולאחר שגייסה כמיליון וחצי דולר. עתה מגיע מענה, ולו חלקי, בדמות גרסה חדשה עם תכונות חדשות. השינויים והשדרוגים מוסברים על ידי מנכ"ל החברה, אור ארבל, בפוסט שכתב באתר התוכן מדיום.

תכונות חדשות באפליקציית Yo גרסא 1.11 (צילום: Yo)
כבר לא רק YO. גרסא 1.11 של האפליקציה | צילום: Yo

ראשית, החברה מציגה פרופילי משתמש חדשים, שכוללים את השם המלא ותמונת פרופיל, במטרה למנוע את הבלבול שנגרם מהמצב הקודם, בו שמות המשתמשים היו שרירותיים ולא תמיד מתקשרים עם האנשים שמאחוריהם. כדי להגיע לפרופיל של משתמש, מבצעים תנועת גרירה ימינה ממסך אנשי הקשר באפליקציה.

חידוש נוסף שמציגה הגרסה החדשה הוא צירוף של קישור להודעת Yo. כאשר משתמש מסויים מקבל הודעה עם קישור מצורף, יופיע חיווי של כוכבית, כשלחיצה על ההתראה תפתח את הקישור. כך מאפשרת האפליקציה למשתמשים לשלוח קישור אחד לשני או לקבל התראות מבלוגים ואתרי חדשות אותם הם קוראים.

כמו כן, הכריזה החברה על Yo Index - מעין ריכוז לשירותים ואפליקציות ששולחים התראות Yo. משתמשים שרוצים לדעת מאילו שירותים הם יכולים לקבל עדכונים, יכולים לגשת לאינדקס ולמצוא רשימה של שירותים השולחים עדכונים - החל מהתראות על תמונות חדשות באינסטגרם של ג'סטין ביבר ועד שירות לשליחת Yo מהאינסטגרם של המשתמש.

עוד ב-Geektime:

חידוש אחר שמציעה החברה הוא הוספת "#האשטגים" דרך האפליקציה. כל האשטג שכזה נספר על ידי שרתי החברה ועל ידי גרירה ימינה ניתן לראות כמה פעם הוא תויג. המטרה, על פי ארבל, היא לאפשר להזדהות עם דמות מסויימת, אג'נדה פוליטית או מטרה.

לא במקרה הושקה אפליקציית Yo ב-1 באפריל. האפליקציה אף נדחתה בהתחלה על ידי אפל, מכיוון שהיתה חסרת תכלית בעיניה. אך נדמה שאף אחד לא צפה את שיתרחש מספר שבועות לאחר מכן: הרשת התמלאה בדיווחים על הסנסציה ומיליונים הורידו אותה. לאחר מכן, הודיעה החברה על גיוס של מיליון דולר שחלקו הגדול הגיע מחברת האם Mobli וחלקו, מפיט קאשמור, מייסד אתר Mashable. עכשיו, לאחר ששקע האבק ואפליקציות אחרות החלו לכבוש את העולם, נותרה חובת ההוכחה על מייסדי Yo וארבל בראשם.

מצד אחד, סוד הקסם של האפליקציה הוא הפשטות והמינימליזם שלה, שלפי העדכון האחרון של ארבל כבשו 3 מיליון משתמשים. מצד שני, אם היא תיתפס כחסרת יכולות נוספות היא עלולה להמאיס את עצמה על המשתמשים בסופו של דבר. על כן, הוספה של תכונות צריכה להיות מדודה ולענות על צרכים אמיתיים של משתמשים.

אנחנו לא מצאנו בתוספות החדשות לאפליקציה כיוון חדש או התמקדות בצורך מסויים של המשתמשים. פרופילי המשתמש והקישורים שמים את האפליקציה בטריטוריה הרוויה והמאוד צפופה של אפליקציות מסרים מיידיים דוגמת וואטסאפ, פייסבוק, Kakao Talk, Line, סנאפצ'ט ועשרות נוספות. מצד שני, האפליקציה בדרך לשמש מעין מנגנון התראות משודרג ומגניב של גופים מסחריים ואתרי תוכן. השאלה היא לשם מה אנו זקוקים לעוד שירות התראות - הרי קיימים כבר עדכוני RSS, עדכונים במייל ומנגנוני ההתראות של אפליקציות אנדרואיד ו-iOS.

גם שאלת מיליון וחצי הדולר - מהו המודל העסקי של Yo? - טרם נענתה. האם היא מתכננת לגבות כסף מגופים מסחריים שישתמשו בהתראות? האם פרסומות? אמנם גם סנאפצ'ט לא הכניסה אפילו סנט אחד, אבל מצד שני לסנאפצ'ט יש כ-30 מיליון משתמשים פעילים, שמשתמשים בה כפלטפורמת תקשורת קבועה ויציבה ודורגה היום במקום השלישי בקרב הרשתות החברתיות, כשהיא מדיחה לראשונה את טוויטר.

הכתבה התפרסמה במקור באתר Geektime