מזהים את הלוגואים? כל הכבוד - גם לכם שטפו את המוח. יותר מ-150,000 ישראלים, רובם ילדים כנראה, הורידו לאחרונה את המשחק "לוגוטסט" בו מוצגים לוגואים קטועים ומזמינים את השחקנים לזהות אותם. לפי נתוני ההורדות של חברת ניטור האפליקציות AppAnnie, הוא המשחק הפופולארי ביותר בישראל בחנות של גוגל והאפליקציה הפופולארית ביותר בישראל בחנות של אפל.

אבל האם זו לא שטיפת מוח?

הפרסומאי גדעון עמיחי לא חושב כך. לדבריו, "לכל לוגו יש חלק אחר בחיים שלך. ישנם לוגואים שאתה פוגש פעם ב-12 חודשים - נגיד לוגו של חברת ביטוח; לעומת זאת, את הלוגו של משחת השיניים שלך אתה פוגש לפחות פעמיים ביום; את הלוגו של פייסבוק אתה כנראה פוגש לפחות 30 פעם ביום; תחנת דלק אתה רואה אותו כל הזמן, אבל אתה ממש נפגש איתו פעם בשבוע".

מכיוון שאנחנו ממילא רואים את הלוגואים סביבנו, אומר עמיחי, המשחק הוא לא שטיפת מוח, אלא בסך הכל משחק. "זה משחק ילדים, וכל דבר שמסקרן וגורם לך להשלים - אתה כבר בפנים, אתה רוצה להראות הלוא שאתה יודע".

עמיחי מוסיף ש"אנשים נהנים לשחק. מרגע שאנחנו נולדים, הדבר הראשון שתינוק יודע לעשות זה לשחק. לשחק זה צורך והנאה". לגבי לוגואים הוא מציין ש"ישנם אנשים שמאוד גאים בלוגואים. פעם היו הולכים עם לוגו על כל החולצה. לוגו נותן לך ביטחון ואמינות - קח חברת מזון שאתה מכיר, ועכשיו קח מוצר מזון על המדף בלי הלוגו של אותה חברת מזון שאתה סומך עליה ומכיר אותה. לא בטוח שתוריד אותו מהמדף".

לדעת עמיחי, סוד ההצלחה של המשחק אינו שטיפת מוח או קונספירציה, אלא העובדה הבסיסית שהוא פשוט. "פשוט תמיד מנצח מסובך. הכי מסובך להיות פשוט והכי פשוט להיות מסובך".

לכל הפרקים המלאים של next