מרגישים שווייז שולחת לרחוב שלכם יותר מדי מכוניות מכבישים פקוקים בסביבה? בקשו מהעירייה לשנות את חוקי התנועה ברחוב ולשים בו תמרורי עצור ופסי האטה (שכבר יש שם, נכון לאפריל 2015).

 

זו התשובה החד משמעית של ווייז לפניית NEXTER בעניין תביעתם של תושבי שכונה ב' בהרצליה, שדורשים מהאפליקציה להפסיק להפנות לרחוב נורדאו בעיר מכוניות מכביש החוף.

כפי שדיווחנו ביום חמישי, לאחרונה תבעה עמותת "הרצליה למען תושביה" מבית משפט השלום בעיר, לאסור על אפליקציית הניווט הפופולארית להשתמש ברחוב נורדאו כאלטרנטיבה לכביש החוק. לטענת אנשי העמותה, הדבר הפך שכונה שקטה לסואנת ומסוכנת, וכשביקשו התושבים מהחברה להפסיק להפנות דרכם נהגים זרים היא התעלמה מהפניות.

ווייז, מצידה, לא מבינה מה רוצים ממנה תושבי הרצליה. בתגובה שנשלחה ל-NEXTER בסוף השבוע נאמר כי "כבישים ציבוריים מיועדים לשימוש על ידי כלל האזרחים, בין היתר על מנת להקל על פקקים בחלקים צפופים יותר של העיר. אנו עשויים להשתמש ברחובות האלה בגבולות ההיגיון, אך האלגוריתם של ווייז לעולם לא ייצור פקק תנועה במקום בו לא קיים כזה.

החברה ממשיכה ומבהירה כי "ווייז מוצאת רצועות כביש פתוחות ומפזרת מכוניות על פני רשת הכבישים הציבוריים, ומסייעת לא רק להקל על העומס אלא גם לקדם נסיעה בטוחה, מאחר שנסיעה צמודה משמעותה לעתים קרובות סיכון גדול יותר לתאונות והתנהגות נהיגה בלתי בטוחה. על ידי הסטת תנועה מצווארי הבקבוק העמוסים ביותר בעיר, ווייז מסייעת להפחית פקקי תנועה ברחבי העיר עבור כל משתמשי הכביש, וגם תושבים מקומיים שאינם משתמשים באפליקציה נהנים מיתרונותיה לעתים קרובות. האלגוריתם מחליף בין הכבישים שבשימוש וחוכמתו רבה יותר מסתם בחירה בכביש אחד לכולם.

לבסוף, מציעה ווייז לתושבים לפנות לעירייה כדי לשנות את חוקי התנועה ברחובות שהם רוצים 'לשמור' על אופיים השקט: "עם או בלי ווייז, נהגים מחפשים חלופות לכבישים עיקריים. זו בעיה עירונית; אם התנועה נדחסת לכבישים קטנים יותר מפני שאין לה לאן עוד ללכת, יש לנצל פתרונות כמו שלטי עצור, פסי האטה והגבלת מהירות ל-30 קמ"ש".