אתם עולים לתחבורה ציבורית, סורקים ברקוד או מצמידים את הטלפון למכונת התיקוף, ובסוף החודש מחויבים על חוזה הנסיעה המשתלם ביותר לכל אותו חודש. אם נסעתם בחודש מסויים רק 3 פעמים, תשלמו רק עליהן. אם נסעתם כל החודש - תשלמו על חופשי חודשי או חוזה אחרי שיתאים. 

את זה תוכלו לעשות דרך אפליקציות חדשות שיצאו בחודשים הקרובים ולא תצטרכו לחשוב מראש, מדי חודש, מה הכי משתלם. זה יפעל באוטובוסים, רכבות, מוניות שירות והרכבת הקלה.

בחודש יולי האחרון משרד התחבורה (וספציפית הרשות הארצית לתחבורה ציבורית) יצאו למכרז לפיתוח האפליקציה. זאת אחרי קמפיין "הקרב על הרב קו" שלנו בנקסט וב-NEXTERהיום (ה') פורסמו שמות הזוכים שיפתחו את האפליקציות: בנק דיסקונט בשיתוף חברות סלופארק והופאון יפתחו ביחד אפליקציה אחת, ישראכרט תפתח אפליקציה משלה, וחברה חדשה בשם תסת"צ - שיתוף פעולה של מוביט, פנגו וביט של בנק הפועלים (שדרכה תשלמו) - תפתח אפליקציה נוספת.

שומרים על הפרטיות?

השימוש באפליקציה מעלה חשש של חדירה לפרטיות - שכן החברות הללו, שחלקן כבר מחזיק הרבה מאוד מידע עלינו, יקבלו מידע אישי ורגיש על איפה היינו בכל יום, ומתי היינו שם. לפני כחודש דיווחנו כי היו הקלות בתנאי המכרז בכל הנוגע לפרסומות - ולחברות יהיה מותר להציג פרסומות ולשלוח אותן בפושים. אך משרד התחבורה מבטיח "החברות לא יעשו שימוש במידע הנאסף מנוסעי התחבורה הציבורית, ללא אישור, בין השאר לטובת פרסום". 

במילים אחרות - אם כן תאשרו, לחברות יהיה יותר לאסוף את המידע - ולכן יהיה חשוב לשים לב בהתקנת האפליקציה ולבחור לפי מה שמתאים לכם. בהנחה שבאפליקציות אכן יהיו פרסומות.

במשרד התחבורה מבטיחים שהאפליקציות ייצאו לדרך בחודשים הקרובים, "לאחר בחינה והתאמה בין הזוכים לבין מערכות התשלום". נוסעים יוכלו לבחור אחת משלוש האפליקציות הללו או להמשיך ולשלם ברב-קו (וכך מטעינים רב-קו). שלוש החברות יהיו חייבות גם להעמיד מרכז שירות כדי שתוכלו לפנות לעזרה לכל בעיה בתשלום או בתיקוף.