mako
פרסומת

המתחרה הסינית של אפל צוחקת לה בפרצוף

חברת וואווי תשיק סמארטפון חדש משלה בעוד חודש, ומנצלת את ההזדמנות ללעוג לתקלת זיהוי הפנים של אפל באירוע השקת אייפון X. ראיתם מה עשינו שם בכותרת, כן?

עידן בן טובים
Geektime
פורסם:
ליצן עצוב שנכשל בזיהוי פנים
ליצן עצוב שנכשל בזיהוי פנים | צילום: יחסי ציבור
הקישור הועתק

אחד הפיצ’רים הבולטים ביותר באירוע ההכרזה של אפל בשבוע שעבר היה ה-Face ID. אותו מערך אבטחה חדש שמאפשר להזדהות אל מול הטלפון באמצעות פני המשתמש בלבד ולפתוח את הנעילה שלו. חברת Huawei (וואווי) המתחרה, פירסמה סרטון קצר בפייסבוק שלועג ל-Face ID, ומסמן את היעד הבא שלה.

בסרטון ניתן לראות ליצן שמשתקף בתוך מכשיר שנראה כמו ה-iPhone X. המכשיר סורק את פני הליצן ומזהה מספר אלמנטים בפניו, אך לאחר מכן כושל ומציג הודעות שגיאה. לאחר שבועות לאחר שמחקר חדש הציב את וואווי במקום השני בהיקפי מכירות סמארטפונים ברחבי העולם. כאשר היא עוקפת לראשונה את אפל ומתמקמת מתחת לסמסונג.

ועכשיו וואווי צוחקת

נראה שוואווי החליטה לנצל את חוזקה הפתאומי, וללעוג באופן ישיר לתקרית שהתרחשה בהדגמה הראשונה של Face ID באירוע של אפל שהייתה אמורה להציג את מהירות ויעילות המערכת החדשה. בטרם החשיפה, העובדים אשר מיקמו את האייפון X על הבמה וחיברו אותו למכשירי ההקרנה, גרמו לנעילת מערכת זיהוי הפנים עקב ריבוי ניסיונות כניסה למערכת (שלא באמצעות פניו של פדריגי, המציג), ובכך גרמו להודעה הדורשת מהמשתמש להקיש את ה-Passcode שלו בכדי לפתוח את המכשיר ולהפעיל את Face ID לקפוץ על המסך. כל זאת למורת רוחו של קרייג פדריגי, אשר נראה לחוץ ומופתע על הבמה, ונאלץ לעבור למכשיר גיבוי שעבד במהירות כמצופה. 

נראה שוואווי מספיק בטוחה ביכולות של ה-Mate 10 המצופה שלה אל מול הסמארטפון המשוכלל ביותר שהוצג על ידי אפל, וככל הנראה עומדת להשיק מערך אבטחה מתחרה ל-Face ID. מכשיר הדגל החדש של החברה צפוי לזכות להכרזה ב-16 באוקטובר.

פרסומת

כעת נותר לראות האם וואווי תצליח להתעלות על אפקט ה”וואו” שנוצר מ-Face ID, ולהציג סופסוף מערך זיהוי פנים למכשירי אנדרואיד שלא ניתן לעקוף על ידי הצגת תמונה של המשתמש למצלמה. עדיין לא ברור למה בדיוק מתכוונת וואווי כשהיא אומרת שהיא עומדת לחשוף את סמארטפון ה-AI האמיתי, או איך כל זה מתקשר ל-Face ID. עם זאת סביר להניח שהמכשיר החדש של היצרנית מספר 2 בעולם, יסתמך כמו קודמו על Machine learning מתוך מטרה ללמוד את הרגלי המשתמש ולהציג להם חוויה הרבה יותר אישית ומותאמת לצרכיהם.

עוד ב-GeekTime