G2 של LG (צילום: ניב ליליאן)
יותר מעניין מגלקסי ואייפון. LG G2 | צילום: ניב ליליאן

מהפך בשוק הסלולר הישראלי: המכשיר המועדף על ידי רוכשי מכשירים חדשים בישראל ב-2014 הוא G2, מכשיר הדגל של LG שהוצג ב-2013. כך עולה מנתוני אתר השוואת המכירות זאפ שהגיעו לידי NEXTER. הנתונים עולים בקנה אחד גם עם נתונים שהציגה גוגל בחודש דצמבר, במסגרת סיכום השנה במנוע החיפוש שלה, לפיהם עברו LG ומכשיר ה-G2 שלה את סמסונג, אפל והדגמים המתחרים שלהן בנפח החיפושים.

ה-G2 הצליח לעקוף את מכשירי סמסונג, המאכלסים את רוב עשיריית הצמרת של הסמארטפונים המחופשים בזאפ, כאשר במקום השני נמצא גלקסי S3 בן השנתיים ובשלישי גלקסי S5, הדור העדכני של החברה. במקום הרביעי המכשיר העדכני של LG - G3, בחמישי גלקסי S4 של סמסונג, בשישי נקסוס 5 של גוגל, המיוצר אף הוא על ידי LG, בשביעי אייפון 5s ואחריו גלקסי Note 3 בן השנה וגלקסי S3 Mini בן השנתיים במקומות 8 ו-9, כאשר את העשירייה הראשונה סוגר אייפון 6 שהושק לקראת סוף השנה.

אייפון
סומכים עליו גם במצב משומש. אייפון

לעומת המצב בשוק הסמארטפונים החדשים, בשוק המשומשים מחזיקה אפל בהובלה ללא עוררין, כך לפי נתוני אתר יד2, שנחשפו לפי בקשתנו. כ-116,000 מודעות למכירת אייפונים הופיעו ב-2014 באתר, והגולשים חיפשו את המכשירים כמעט 7 מיליון פעמים. סמסונג נמצאת בפיגור של כמעט שליש, עם 67,000 מודעות למכשיריה וכמעט 5 מיליון חיפושים.

LG ממוקמת בשוק המשומשים רק במקום השלישי, ובהפרש עצום לעומת המובילות: 15,000 מודעות ומעט יותר ממיליון חיפושים. אחריה נמצאת נוקיה, שמסיימת את הקריירה שלה כמותג סלולר עם 5,500 מודעות וכ-300,000 חיפושים בלבד. את החמישייה הפותחת סוגרות HTC וסוני / סוני-אריקסון, עם תיקו במספר המודעות - מעט יותר מ-4,350 לכל אחת, אך עם הובלה משמעותית ל-HTC במספר המתעניינים - 370,000 לעומת 240,000 בלבד.

Asus Transformer Prime (צילום: באדיבות "אנשי הפרחים בישראל")
מעדיפים מחשבים מסורתיים. מחשב היברידי של אסוס | צילום: באדיבות "אנשי הפרחים בישראל"

שוק אחר שניתן להצביע בו על נתונים מעניינים הוא שוק המחשבים הניידים החדשים: לפי נתוני זאפ, חצי מ-10 המחשבים המחוופשים ביותר ב-2014 היו של לנובו (מקומות 1, 2, 4, 6 ו-7), שגם לפי נתוני IDC מובילה את המכירות בישראל, כאשר במקום השני באתר השוואת המחירים נמצאת Dell (מקומות 5, 8, 9 ו-10) - שבמכירות נמצאת במקום השלישי. החברה הממוקמת שנייה במכירות - HP - כלל אינה נמצאת בין 10 דגמי המחשבים שהישראלים גילו בהם עניין בשנה החולפת.

נתון מעניין אף יותר בקטגוריה זו הוא סוג המחשבים הפופולאריים: רוב המחשבים הפופולאריים הם מחשבים זולים, שמחירם בין 2,000 ל-3,000 שקל. מעניין במיוחד לציין כי מתוך 10 הדגמים הפופולאריים, רק 2 מגיעים עם מסכי מגע ויכולת להפוך לטאבלטים - TransformerBook של אסוס (מקום 3) המאפשר לנתק את המסך והמקלדת ו-Yoga 2 Pro של לנובו (מקום 7) המאפשר סיבוב של המסך ב-180 מעלות כך שהמקלדת פונה כלפי מטה.

משמעות הדבר היא שהציבור בישראל לא קונה את הניסיון של מיקרוסופט ואינטל לטעון שמסכי וממשק מגע תורמים משמעותית לשימוש במחשבים ניידים.