בחמש השנים האחרונות, הייתה עליה של כ-10 אחוזים בדקות השיחה שאנחנו מקיימים. זאת בניגוד לתחושה ששיחת הטלפון מתה לגמרי, ושכולנו מדברים בעיקר בהתכתבות בוואטסאפ, ומקסימום שולחים הודעה קולית פה ושם. תחושה שאף כתבנו עליה בהרחבה במגזין מאקו לפני 5 שנים, שם הספדנו את שיחות הטלפון הקוליות.

לפי ניתוח שערכה חברת פרטנר על בסיס השיחות של לקוחות שלה, זמו השיחה היומי הממוצע ללקוח ב-2015 היה 18.8 דקות. זמן השיחה הממוצע ללקוח היום הוא 20.8 דקות. העליה הזו לא מאוד משמעותית, אבל היא בהחלט מראה שלא הייתה ירידה, על אף צמיחה בפופולריות של אמצעים אחרים לתקשורת - וואטסאפ היא האפליקציה הפופולרית בישראל.

הסבר אחד לנתונים הללו יכול להיות פשוט שיחות שאנחנו ממשיכים לדבר עם חברים, בני משפחה וחברים לעבודה - במיוחד נוכח הוזלה של מחירי הסלולר בשנים האחרונות ומעבר לחבילות בלתי מוגבלות. ב-2011, בעקבות רפורמת הסלולר וכניסתו של רמי לוי תחום התקשורת, התשלום הוא חודשי לכמות כמעט לא מוגבלת של שיחות, ולא לפי דקת שיחה.

הסבר נוסף יכול להיות שלא תמיד מדובר בשיחות של ממש, אלא בהמתנה לשירותי לקוחות שונים - והעליה יכולה לנבוע מכך שהעברנו את השיחות הללו מהטלפון הקווי, לטלפון הסלולרי בעשר השנים האחרונות. בפרטנר לא יכולים לפלח את יעדי השיחות (ולהפריד בין שיחות פרטיות לשיחות סידורים), כדי לא להפר את הפרטיות של הלקוחות, אך מעריכים שההסבר הזה פחות סביר.

מפרטנר נמסרו גם נתונים פחות מפתיעים - הגלישה באינטרנט הסלולרי עלתה. בעקבות הוזלת חבילות הגלישה, כניסה של הדור הרביעי, ושימוש מאסיבי באפליקציות לכל דבר בחיים שלנו - ממציאת מונית עד מציאת זוגיות, נפח הגלישה הממוצע עלה מכ-1.5 גיגה לחודש ב-2015 עד לכ-7 גיגה בחודש. חברות הסלולר (לא רק פרטנר) מציעות חבילות של פי 14 יותר מהממוצע הזה, בתעריפים של 30-50 שקלים בחודש.

הסיבה המרכזית לגידול בנפח הגלישה, על פי פרטנר, הוא צפיה בווידאו. כן, רבים מכם צופים בסרטים וסדרות באורך מלא על גבי מסכים של 5-6 אינץ' בלבד.