mako
פרסומת

כל מה שצריך לדעת לפני שמסתערים על המבצע של הוט

שבועיים אחרי ועדיין המחיר של הוט לאינטרנט בכל המהירויות ב-20 שקלים לחודש הוא האטרקטיבי בשוק - כך לפי בדיקת "כמהזה"; לפני שרצים להתחבר, יש כמה דברים שחשוב לדעת: מדריך למי ששוקל להפוך למנוי הוטנט כולל השוואת מחירים מלאה של ספקיות האינטרנט

מיכל רז חיימוביץ'
גלובס
פורסם:
הקישור הועתק

קליק לשיתוף עם החברים בפייסבוק

אין תמונה
להוטנט התעריף הנמוך ביותר בכל מהירויות הגלישה, וספק אם המתחרים יישרו קו עם התעריף הזה

כניסתה של הוט לתחום האינטרנט במחיר של 20 שקל לכל מהירות, באמצעות חברת-הבת HOTnet, מותירה את ספקיות האינטרנט האחרות ללא מענה. אתר "כמה זה?" להשוואת המחירים בשוק התקשורת (kamaze.co.il) בדק עבור "גלובס" כיצד מגיבות המתחרות. המסקנה: המחירים לא ירדו, למעט המבצע של בזק.

* אינטרנט: להוטנט התעריף הנמוך ביותר בכל מהירויות הגלישה, וספק אם המתחרים יישרו קו עם התעריף הזה.

גם במהירויות הנמוכות יש פערים: המחיר בטריפל סי וב-018 למהירות 5 מגה הוא 25 שקל. ב-012 המחיר הוא 27 שקל וכ-40 שקל ב-013 ובבזק בינלאומי.

* טריפל: מכיוון שבזק ו-yes לא יכולות להציע חבילת טריפל (טלוויזיה-טלפון-תשתית אינטרנט) או חבילת טלוויזיה-טלפון, להוט יש יתרון במחיר לחבילה המשולבת: 330 שקל לטריפל שכולל את כל הערוצים, טלפון ואינטרנט ב-100 מגה.

יצוין כי עד כה נדחתה בקשת המתחרות משר התקשורת משה כחלון לעצור את המבצע, לאור הנזק שלדבריהן עלול להיגרם כתוצאה משיתוף הפעולה של הוט עם הוטנט, שלפי הטענות יצא לדרך ללא אישור משרד התקשורת.

קנסות היציאה בוטלו

התחייבות לספקיות האינטרנט היא נחלת העבר, כך שחשוב לנצל התחרות ולדלג בין הספקיות לפי מבצעים. הצרכנים עדיין לא הפנימו את היעדר ההתחייבות. לראיה - שיעורי הנטישה בין ספקיות האינטרנט עדיין נמוכים.

בשל היכולת הקלה לעזוב את הספקית הנוכחית, מסבירה ליאת נחום מ"כמהזה?" את היתרון ללקוחות קיימים. "לקוחות שמתקשרים להתנתק מהספקית בכדי לעבור לחברת הוטנט מקבלים הצעות למחירי אינטרנט מוזלים מאלה שהם משלמים היום".

ההתחייבות למחיר: לשנה וחצי

המחיר מובטח ללקוח למשך 18 חודשים. על הלקוח להתנתק באופן עצמאי מהספקית הקודמת שלו.

הוטנט - ללא מוקד מכירות טלפוני אנושי

בהיותה חברה נפרדת מהוט (בדיוק כמו הפיצול בין בזק ובזק בינלאומי), הוטנט מחויבת לספק את השירות גם למי שמחזיק תשתית של בזק בביתו. אלא שבאופן תמוה למדי, החברה-הבת לא מחזיקה במוקד טלפוני, כך שלקוחות שמחייגים באופן טבעי למוקדי הוט כדי לברר אודות פרטי השירות, ייתקלו בניסיון של נציגי המכירות להמיר את ספק התשתית, אם הם מחזיקים בתשתית של בזק בביתם. אל זמני המתנה הארוכים מומלץ להתכונן מראש.

פרסומת

רק במייל

אל נציגי המכירות של הוטנט ניתן לפנות רק דרך אתר האינטרנט של החברה. מוקד שירות טלפוני דווקא יעמוד לטובת הלקוחות.

רק באשראי

הצטרפות לשירות הוטנט היא רק באמצעות כרטיסי אשראי.

התאמת מהירות הגלישה

התשלום עבור שירותי האינטרנט מורכב מספק ותשתית. התשלום לתשתית (בזק או הוט) גבוה לעומת מחיר הגלישה, כך שמבצעים לשדרוגי מהירות ללא תוספת מחיר, כמו שזה של 012, אינם חינמיים כפי שהם מצטיירים,

משום שלרוב תידרש תוספת מחיר לתשתית במהירות הגבוהה יותר.

אפשר לנייד את כתובת המייל

אחד מהחסמים של צרכני האינטרנט מנטישת הספקית הנוכחית היא כתובת המייל. משרד התקשורת פתר חסם זה עם תקנה שנכנסה לתוקפה בסוף 2010, ולפיה ניתן לנדוד עם כתובת המייל לספקית החדשה.

עבור תשתית: בזק זולה יותר

מחירי התשתית שונים בין לקוחות חדשים וותיקים - וגם כאן משתלם לעמוד על המקח. ראוי להזכיר כי רוב לקוחות האינטרנט של הוט מנויים על השירות במסגרת חבילת שירותים הכוללת כבלים, או כבלים וטלפון. בודדים רוכשים את תשתית האינטרנט כמוצר בודד מהוט.

מכיוון שעדיין, בזק ו-yes לא יכולות להציע חבילת טריפל או חבילת טלוויזיה-טלפון, מחיר החבילה המשולבת מעניק יתרון להוט. במחיר התשתית בלבד, יתרון לבזק שזולה מהוט בכל המהירויות (להוציא 5 מגה כשהמחיר בשתיהן זהה ועומד על 69 שקל).

במהירויות הגבוהות הפערים גדלים: למהירות 100 מגה המחיר בהוט הוא 179 שקל לתשתית בלבד, לעומת 115 שקל בבזק. זו גם הדרך הקלה לפתות כמה שיותר לקוחות לחבילות משולבות - חבילת הטריפל הכוללת אינטרנט במהירות 100 מגה עולה כיום 330 שקל.

הוטנט, השוואת מחירים
צילום: גלובס
פרסומת

פרשנות: לא עומדים בפיתוי / דפנה הראל-כפיר

במשך שנים מככבת הוט בראש מצעד התלונות בארגוני הצרכנים ובמדורי התלונות בעיתונים, ובכלל זה גם במדור זה. התלונות נוגעות לשורה של ליקויים בהתנהלות של הוט מול לקוחותיה (ומול אלה שמבקשים להתנתק משירותיה) - החל משירות גרוע, דרך גביית יתר, ועד בעיות טכניות בתחומים השונים, בעיקר הכבלים והטלפון.

רק לאחרונה דיווחנו כאן על כך שהוט החלה לשווק את הממיר המקליט החדש שלה למרות שהייתה מודעת לכשלים הטכניים שלא מאפשרים להשתמש בו כראוי. רק לאחרונה דיווחנו כאן גם על לקוחה שהוט גבתה ממנה יותר מ-600 שקל בתואנה של "דמי התקנה", ואלמלא התערבות "גלובס" כספה לא היה מושב לה עד לרגע זה.

רמי הויברגר בפרסומת של הוט
באמת רק הוט יכול, אבל האם זה משתלם לצרכן? | צילום: גלובס

לא פעם נשמעות תלונות גם על התנהגות בריונית שבמסגרתה מאשימים נציגי החברה אזרחים בהתחברות פיראטית, ותלונות אחרות על גביית חובות אגרסיבית במיוחד.

מול כל אלה עומד בפני הצרכן היום פיתוי לא קטן, בדמות מחיר אטרקטיבי במיוחד. האם הוא מסוגל לעמוד בפיתוי ולהצביע ברגליים, כאות מחאה על ההתנהלות של הוט לאורך השנים?

אם לשפוט לפי דיווחי הוט, לצרכן הישראלי יש זיכרון קצר, ורבים צובאים על מוקדי ההזמנות של החברה. דווקא בימים של התעוררות צרכנית, מוטב היה שיפגין מעט איפוק.