אין תמונה
מוסר כפול? מיקרוסופט

מרגישים חשופים כאשר אתם גולשים באינטרנט? אל דאגה, מיקרוסופט מתכוונת לפתור לכם את הבעיה אחת ולתמיד עם הגרסה החדשה, 9 במספר, של הדפדפן המוכר - אינטרנט אקספלורר. הממשק שלו יאפשר לכם, המשתמשים, להחליט אילו אתרים יכולים לעקוב אחריכם. את אלו שתרצו לחסום תכניסו לרשימה והאפשרות לעקוב אחריכם תחסם עבורם. ההשקה מתוכננת לעוד מספר חודשים, מתישהו בתחילת שנה הבאה.

 אבל כנראה שאין טוב בלי ורע, ומספר מומחי אבטחת מידע טוענים כי בפועל מה שעושה מיקרוסופט זה להעביר את האחריות על הפרטיות מבעלי האתרים וחברות הפרסום באינטרנט למשתמשים עצמם. "עם סוג כזה של רשימת 'אל תעקוב אחרי', האחריות על הסרת המעקב אינה של התעשייה אלא של המשתמש עצמו. הם הפכו את היוצרות. המשתמשים אינם מצוידים במספיק ידע לעשות החלטות כאלו והם גם לא רוצים לעשות אותן", אומר אנופ גוש, מדען ראשי בחברה שעזרה למיקרוסופט לשפר את האבטחה של הדפדפן.

צריך לזכור כי מיקרוסופט עושה הרבה כסף מפרסום באינטרנט באמצעות מנוע החיפוש שלה, בינג, ואין לה שום עניין אמיתי לדאוג לפרטיות של הגולש. נהפוך הוא. האינטרס שלה הוא לשתף פעולה עם חברות הפרסום אשר בפועל אחראיות על ההכנסות המגיעות מהפרסום באינטרנט. הטענה של מומחי אבטחה כמו גוש, רק מוכיחה כי כנראה המטרה של התוספת החדשה לדפדפן היא בגדר "פלסטר" שמטרתו לספק תחושת ביטחון כוזבת למשתמש.

בפועל היתה יכולה מיקרוסופט ליצור רשימות של אתרים המיישמים מעקב אחר גולשים בצורה יעילה הרבה יותר, באמצעות שיתוף פעולה עם קבוצות שונות המנהלות רישום של אתרים אלו.

 אנחנו בכל אופן חושבים כי הפתרון צריך להגיע מכיוונה של הממשלה. זו שתפקידה להגן על האזרחים ולא מכיוונן של חברות מסחריות כדוגמת מיקרוסופט, גוגל או אפל שיש להן מוסר כפול בכל הקשור לפרסום באינטרנט. בארה"ב כבר מתקיימים דיונים במסגרת הועדה הפדראלית למסחר סביב השאלה כיצד מונעים ממפרסמים את הזכות לעקוב אחרי גולשים בחוק. עד אז נצטרך כולנו לקוות כי ארגונים למען זכויות הצרכנים וקבוצות פרטיות המשמשות ככלבי השמירה של הפרטיות ברשת יכינו רשימות אתרים כאלו עבורנו.

>>ביל גייטס במתח: גוגל חשפה את מערכת ההפעלה כרום