הפיתרון ללקוח: לכבות, ולהדליק מחדש (צילום: חדשות 2)
אני יודע למי צלצלת אתמול | צילום: חדשות 2

מוכרים טלפון סלולרי? כדאי שתדאגו למחוק ממנו את כל הפרטים האישיים שלכם. עד כמה שזה נשמע ברור מאליו, בדיקה של 50 מכשירים משומשים שנרכשו באתר המכירות eBay העלתה כי על חצי מהם הושאר מידע אישי של המוכר - כולל תמונות אינטימיות ומספרים של כרטיסי אשראי. בנוסף, נמצא כי מעל ל-60% מהטלפונים הכילו גם רשימת מספרי טלפון.

הבעיה טמונה בעובדה שמשתמשים עדיין מתייחסים לסמארטפון שלהם כאל טלפון "רגיל", למרות שבפועל מדובר במחשב לכל דבר, ויש לתת על כך את הדעת בכל הקשור לנושאי אבטחת מידע. התקנת אנטי וירוס, מחיקת קבצים וגיבוי המידע הן כולן פעולות שגרתיות שיש לבצע בכל טלפון סלולרי חכם, בדיוק באותו האופן שמבצעים אותן במחשב נייח או נייד.

ובעניין הפרטיות, גם כאן יש לשמור לא להעלות מידע אישי כמו כרטיסי אשראי , תמונות אינטימיות ומסמכים רגישים למכשיר הסלולרי. הנחת העבודה צריכה להיות פשוטה - אם המכשיר מתחבר לאינטרנט, כל החומר הדיגיטלי שעליו הופך להיות ציבורי. ומה שאמור להישאר פרטי, עדיף שלא יהיה עליו.

"המידע היום יותר נייד, יותר נגיש, יותר מפוזר ויש הרבה יותר ממנו. אנחנו נוטים לסמוך על הטכנולוגיה, ואנחנו מאמינים כי כאשר אנחנו מוחקים את המידע הוא נעלם וכאשר אנחנו מגבילים את השיתוף של המידע הוא נשאר במסגרת שהגדרנו. הרבה מהאמונות הללו מתבררות בסופו של דבר כלא נכונות, כפי שמעיד המחקר הזה" - אמר ריק פרגוסון, יועץ בכיר לחברת אבטחת המידע טרנד מיקרו, בראיון ל"גרדיאן".

לדעתו של פרגוסון, הפתרון לבעיה טמון ביכולת ההצפנה של המידע, והוא צופה כי בעתיד יהיו הרבה שירותים שיציעו שירותים מסוג זה למשתמשי הסלולר כדרך להתמודד עם בעיית הפרטיות של המידע.

סיימון סטגלס, מנהל בחברת Disklabs שיזמה את המחקר, דווקא חושב שמי שאשם בבעיה הן חברות הסלולר, שלא מעדכנות את הלקוחות בסיכוני אבטחת המידע הכרוכים בשימוש בטלפון הסלולרי. הוא קורא להן לגלות יותר אחריות ולהעלות את הנושא למודעות באמצעות חינוך והסברה.