שלשום (שישי), בעקבות פרסומים בישראל, פרסם הניו יורק טיימס שיש זהות מסויימת בין האתרים של ברק אובמה ושל בנימין נתניהו. וכשאנחנו אומרים קרבה אנחנו מתכוונים ששני האתרים נראים כמו תאומים שהופרדו בלידתם. הנה האתר של אובמה:

אין תמונה
חיבוק ונשיקה. לא כל-כך נורא

והנה האתר של ביבי:

אין תמונה
חיבוק ונשיקה. לא כל-כך נורא

הסיפור נחשף בבלוגים ישראלים – ראשית ב-joint.co.il, העוסק בצמחים פסיכואקטיבים, ואז בחדר 404, בלוג התקשורת והאינטרנט של עידו קינן. קינן כתב "ברק אובמה הזה, אין לו בושה: העתיק את העיצוב של האתר שלו מהעיצוב החדש של בנימין נתניהו". משם אספו את הסיפור גם כלי התקשורת – דה מרקר, ynet וגם nrg.

אתמול, כאמור, גם האמריקאים עלו על הסיפור. הטיימס כותב: "הצבעים, הפונטים, הכפתורים לתרומה והתנדבות, השימוש בווידיאו, ואופציות הרישות החברתי כמו של פייסבוק – כולל טוויטר, שאין בו כמעט משתמשים בישראל – כולם מעידים על נסיון מודע של הקמפיין של נתניהו ללמוד מהצלחתו של אובמה". כך בעדינות-מה. הטיימס מביא את תגובתו של רון דרמר ממחנה נתניהו שאומר, "חיקוי הוא המחמאה הגדולה מכולם".

את האתר של אומבה עיצבה חברת המדיה Blue State Digital. על העיצוב של אתר נתניהו חתומה חברת KCS עיצוב אתרים.

יועץ התקשורת של הליכוד, יוסי לוי, מסר בתגובה: "כמו בכל תחום, גם באינטרנט אנחנו מביטים, לומדים ומתיעצים בקמפיינים אינטרנטים מרחבי העולם -- ביניהם אלו של מקיין ואובמה. עצם ההשאווה מחמיאה לנו. הקו המנחה של הליכוד הוא פתיחות ושקיפות מקסימליים כלפי הציבור". ב-KCS סירבו להתייחס.