טלפון שבור (צילום: carrollphoto, Istock)
גרררר | צילום: carrollphoto, Istock

האינטרנט לא מתחבר? לפני שאתם זורקים את המחשב מהחלון ומתקשרים לשירות לקוחות של ספקית האינטרנט שלכם וצועקים בקולי קולות על התמיכה הטכנית, הנה כל מה שאתם יכולים לעשות בעצמכם. הדברים האלו דומים מאוד למה שממילא תתבקשו לעשות אם תתקשרו לתמיכה הטכנית – ככה שחסכתם לעצמכם שיחה.

קוראים את הכתבה הזאת? אם כן, אתם מחוברים לאינטרנט. הדפיסו את הכתבה הזאת ושמרו אותה ליד המחשב.

תחילה: הפעילו מחדש

המודם הוא מקור רוב הבעיות של האינטרנט שלכם, וזה נכון בין אם אתם מחוברים דרך בזק או דרך HOT. אם אתם לא מצליחים להתחבר, רוב הזמן תצליחו לפתור את הבעיה בצעד הבא: נתקו את המודם מהחשמל. חכו עשר שניות. חברו אותו מחדש וחכו עוד חצי דקה.

לא הצלחתם להתחבר שוב? הפעילו מחדש את המחשב – זה עוזר לפעמים גם לאפס את המחשב במידה ומשהו השתבש. ברכותי: בשני הצעדים האלו פתרתם תשעים אחוז מהתקלות שלכם – בפחות משתי דקות. כל הסעיפים להלן מובאים רק לטובת אותם עשרה אחוז של מקרים שלא נפתרים ככה.

שנית: האם אתם מחוברים?

אם המשכתם לקרוא, כנראה שהמודם לא היה הבעיה. על מנת לזהות איפה הבעיה, יש צורך לבדוק דרך איזה חיבור אתם מחוברים לרשת: חייגן או ישיר. חיבור דרך חייגן אומר שבכל פעם שאתם מדליקים את המחשב אתם צריכים להפעיל תוכנת חייגן. בחיבור ישיר, אתם תמיד מחוברים לרשת.

חייגן

במידה ויש לכם חייגן אחת מהתקלות הנפוצות ביותר בעת החיבור לרשת היא "שגיאה 691" שקופצת על המסך בעת ניסיון ההתקשרות. שגיאה זאת אומרת שאחד מפרטי השם משתמש שלכם או הסיסמה שגויים ויש להקלידם מחדש. לכן כדי לפתור זאת הוציאו את הפתק שעליו רשומים השם משתמש והסיסמה (אני יודע שאיבדתם אותו, אף אחד לא באמת שומר אותו), ורשמו מחדש את השם משתמש והסיסמה במשבצות המתאימות בחייגן ונסו להתחבר מחדש.

אם אתם מחוברים דרך בזק, חלק מהחברות דורשות להקליד עוד צירוף של כמה אותיות ומספרים ביחד עם השם משתמש שלכם (username), להלן:

בזק בינלאומי: username@014
נטויז'ין: username@INetvision
012 Smile : username@012
אורנג': username@orange.net.il

חיבור ישיר ורשת אלחוטית

בדקו אם המודם דולק ושהוא אינו נמצא על מצב המתנה. על המודם תמצאו לחצן ON/OFF. לחצו עליו וחכו לראות האם הנוריות שבות למצבן המהבהב והאינטרנט מתחבר. בנוסף, פחות נפוץ אבל קורה: הכבל של המודם שמתחבר למחשב או למודם התנתק. לכן העיפו מבט באחורי המחשב ותראו האם כבל הרשת מחובר. הוא נראה בדיוק כמו כבל של טלפון והוא מחובר לרוב בחלק האחורי העליון של המחשב, בצמוד לחיבורי העכבר והמקלדת. בנוסף שווה גם להציץ על החיבורים שבקיר, לראות שהכול תקין ואפילו לנתק ולחבר למקרה שהכבל רופף.

רשת אלחוטית

גבר מיואש במשרד (צילום: Justin Horrocks, Istock)
גררררררר | צילום: Justin Horrocks, Istock

אם הפתרונות בפסקה הקודמת לא עזרו ויש לכם רשת אלחוטית, יכול להיות שיצאתם מטווח הקליטה של הרשת. אם הצטרפת לשורות הישראלים המחוברים דרך השכנים שלהם, הצטיידו באומץ, דפקו להם על הדלת ושאלו אותם אם הם רוצים עותק של המדריך הזה. אם אתם מחוברים לרשת הביתית שלכם, ומצליחים להתחבר לרשת דרך מחשב אחר בבית כנראה שהמחשב קצת השתגע. הפתרון שעוזר ברוב המקרים הוא  הפעלת המחשב מחדש.

עדיין לא עוזר? לחצו על התחל > לוח בקרה > חיבורי רשת. שם לחצו עם הכפתור הימני על החיבור שלכם לרשת (Local Area Connection) ובחרו תיקון. כעת בדקו בצד שמאל או ימין בתחתית המסך אם קיים אייקון של שני מחשבים ועליהם גלובוס קטן. במידה ועל האייקון יש איקס אדום, סימן שהמחשב עדיין לא מחובר לרשת האלחוטית. לחצו על הכפתור הימני בעכבר על האייקון ובחרו באופציה "התחבר לרשת אלחוטית". המחשב יציע ברוב המקרים להתחבר לרשת שהתחברתם אליה לאחרונה אך אם לא, הוא יציג את שאר הרשתות שנמצאו בטווח של המחשב שלכם.

הכול עובד אבל עדיין אין חיבור?

החייגן מצליח להתחבר, המודם מהבהב כראוי? מחשבים אחרים ברשת מצליחים להתחבר אבל עדיין אין לכם אינטרנט? במצב הזה יש לנו בעיה במחשב והיא קצת יותר מורכבת. נסו את המדריך הבא לטיפול עשרת אלפים במחשב – הוא יפתור את הבעיה ברוב המקרים.

>> יש לאינטרנט עתיד בלי פורנו? ומה לגבי עתיד הפורנו בלי אינטרנט?