לוגו דפדפן פיירפוקס של מוזילה (עיצוב: יחסי ציבור)
Do Not Track. פיירפוקס | עיצוב: יחסי ציבור

לא אוהבים את הרעיון שחברות האינטרנט אוספות עליכם מידע, ומנטרות כל צעד שלכם באינטרנט? הדפדפנים פיירפוקס מבית מוזילה וכרום מבית גוגל צפויים להשיק כלים חדשים שיאפשרו לגולשים לחסום את המעקב על ידי מפרסמים. מוזילה תאפשר לגולשים בקרוב להפעיל אופציה בשם Do Not Track, שתסיר את המשתמש באופן אוטומטי מפלטפורמות פרסום. משתמשי כרום יוכלו להוריד תוסף שיחסום את איסוף המידע על ידי המפרסמים.

נשמע טוב? יש רק בעיה אחת קטנה: החברות המנטרות עצמן צריכות לשתף פעולה. התוסף של כרום, למשל, יחסום רק רשתות פרסום שכבר היום מאפשרות למשתמשים להסיר את עצמם. לדברי גוגל, רשימה זו כוללת כ-15 רשתות פרסום, וביניהן של גוגל עצמה, AOL ויאהו.

נזכיר, כי גם הגרסה הבאה של הדפדפן של מיקרוסופט, אקספלורר 9, צפויה לכלול פיצ'ר דומה, אם כי שם המשתמשים יצטרכו להזין בעצמם אלו אתרים הם רוצים לחסום, בניגוד לפיצ'רים של כרום ופיירפוקס, שיבצעו את החסימה אוטומטית לאחר שהמשתמש יבחר בכך.

לפני מספר חודשים פרסם וול סטריט ג'ורנל תחקיר שחשף את דרכי הפעולה של חברות הפרסום, שאוספות מידע רב על המשתמשים באמצעות קוקיז באתרים גדולים ופופולאריים, ויוצרות פרופיל מפורט להפליא על המשתמשים – באלו אתרים גלשו, על מה הקליקו, מה קנו ומה חיפשו, וזאת לצד מידע אישי כגון גיל, מצב משפחתי ועוד.

>> אקספלורר 9: מיקרוסופט תנסה לשמור על הפרטיות שלכם