mako
פרסומת

"לא מוכן למות במלחמה שלך"

התגברות השיח סביב תקיפה אפשרית באיראן הביאה לקמפיין חדש מבית היוצר של "ישראל אוהבת את איראן". אלפי ישראלים הצטרפו בימים האחרונים לעמוד הקבוצה בפייסבוק וקראו: "אני לא מוכן למות במלחמה שלך". ויש אפילו כמה איראנים שהצטרפו

ליזה שיפרין
mako
פורסם:
הקישור הועתק

אני לא מוכן למות במלחמה הזאת
2000 חברים חדשים ביומיים האחרונים, כולל קמיליה מאיראן | צילום: KateRiep_Godbye

אם תדפדפו כמה חודשים אחורה בפייסבוק שלכם כנראה שתמצאו את המסך שלכם מוצף בתמונות של ישראלים המצהירים: "איראנים, אנחנו אוהבים אתכם ולעולם לא נפציץ אתכם". הקמפיין ההוא, לו אחראים בני הזוג רוני אדרי ומיכל טמיר, זכה גם לתגובות מהצד השני כשלא מעט איראנים החליטו לשלוח מסר דומה. הקמפיין זכה לחיקויים, אוזכר בעשרות עיתונים ברחבי העולם, כולל ה"ניו יורקר", ואפילו עורר דיון ציבורי שעסק בפער שבין החלטות המנהיגים לרצונם של האזרחים.

לפני כמה ימים, עם התחממות נוספת בגזרת ישראל- איראן, הרימו בני הזוג קמפיין נוסף בדף הפייסבוק "ישראל אוהבת את איראן". כותרתו: "לא מוכן למות במלחמה שלך". הפעם צילמו בני הזוג ישראלים שונים כמחאה על רצון התקיפה באירן. "מטרת המיזם לעורר שוב את הגל שיצרה התמונה הראשונה", מסביר אדרי, "אני לא מעוניין למות למען המלחמה ואני בטוח שהמון אנשים בצד השני גם לא מעוניינים בכך".

בטקסט שמלווה כל תמונה שמועלה לעמוד הפייסבוק נכתב באנגלית: "אנחנו מיליוני אנשים שניפגע, נהיה חייבים להילחם. לאבד את חיינו, את חיי קרובינו. אנחנו, הורים לילדים מתל אביב וטהרן, נרוץ עם ילדינו למקלטים, ולהתפלל שהטילים יחטיאו אותנו. אבל הם ייפלו איפשהוא, על מישהו. בימים האחרונים קולות המלחמה נעשים חזקים יותר. אז שוב ובאופן חזק וברור, אנחנו אומרים לא למלחמה הזאת. אנחנו אומרים לאנשים באיראן: אנחנו אוהבים אתכם".

אני לא מוכן למות במלחמה הזאת
איראני שהעלה את תמונתו בסוף השבוע | צילום: KateRiep_Godbye
פרסומת

אדרי מודה כי הוא פחות חזק בהפגנות וביציאה לרחובות וכי הוא מרגיש שהאינטרנט מעורר מודעות גדולה יותר אצל אנשים. "המטרה היא ליצור קשר כלשהו בין האנשים במזרח התיכון", הוא אומר, "בעזרת האינטרנט אנחנו מצליחים לייצר תקשורת שמטרתה למצוא פתרון אחר לבעיה שלנו".