מסתבר שלא רק ספאמרים מנסים לתפוס טרמפ על מותה של איימי ווינהאוס כדי להרוויח עוד כמה דולרים. חברת מיקרוסופט זכתה לביקורת ציבורית רבה אחרי שהזמינה משתמשים לרכוש את אלבומה האחרון של הזמרת, זמן קצר אחרי מותה. 

"לזכרה של הזמרת איימי ווינהאוס הורידו את האלבום פורץ הדרך שלה Back to Black דרך Zune".

זהו הציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של Xbox 360 השייכת למיקרוסופט שהזמינה את הקוראים להוריד את האלבום של ווינהאוס מ-Zune, משירות ההורדות בתשלום של מיקרוסופט. חוסר רגישות? גם הגולשים חשבו כך.

אין תמונה
כך הציוץ הבעייתי נראה במקור

דקות ספורות לאחר פרסום הפוסט, המוני גולשים הציפו את הטוויטר בביקורת לציוץ הבעייתי, ובין היתר קראו לו "ציני", "חסר טעם", "מזעזע" ועוד.

שעה בלבד אחרי הציוץ ומבול הביקורות שהגיע אחריו הלינק להורדת האלבום הפך ללא פעיל ומיקרוסופט פרסמה התנצלות רשמית מטעמה: "אנחנו מתנצלים על הפוסט הקודם שהיה נראה כאילו נבע אך ורק ממניעים מסחריים. המציאות רחוקה מזה, אנחנו מבטיחים לכם".  

אבל לא רק מיקרוסופט ניסתה לנצל את המוות הטראגי של הזמרת כדי להגביר את המכירות, אפל הריצה פרסומת עם תמונתה של הזמרת והכותרת "לזכור את איימי" שהזמינה להוריד את אלבומיה בשירות האייטיונס שלה,

ואכן, מכירות האלבום של ווינהאוס בחנות של אפל זינקו וכבר באותו יום אלבומה האחרון הפך לאלבום הנמכר יותר בחנות.

גם אמזון לא נשארה אדישה, ופרסמה מודעת הספד קצרה לזמרת המתה עם קישור לדף שבו ניתן לרכוש את אלבומיה. 

>> הצצה ראשונה למשרדיה החדשים של פייסבוק

>> דקסטר מגיע לפייסבוק ואתם נכנסים לנעליו