אין תמונה
לו רק היית פחות המורה שלי. בעצם, עזבי, מה שאת עושה זה נהדר. מרינה אורלובה

תראו מה אפשר לעשות עם רעיון עסקי מוצלח, הבנה טובה של האינטרנט וחזה גדול. מרינה אורלובה, לשעבר מורה לאנגלית במוסקבה עם שני תארים בפילולוגיה – חקר מוצא המילים – עברה לגור בארצות הברית, גילתה את האינטרנט ואת יוטיוב ועלתה על רעיון שיהפוך אותה לאחת מהנשים המעטות שגם ידועות וגם מוערכות ברשת.

בשנת 2006 חבר הראה לה את יוטיוב. בהבזק של תובנה נדירה, מרינה שמה לב לזה שהסרטונים הכי פופולריים הם של בחורות שרוקדות מול מצלמת אינטרנט, לרוב כשהן לא לובשות הרבה. מרינה רצתה לנצל את יוטיוב כדי ללמד אנשים על המילים והמונחים בהם הם משתמשים, כי זה התחום בו היא עוסקת. מכיוון שגם יש לה לא מעט שכל, היא הבינה איך לחבר את זה למה שאנשים אוהבים לראות ביוטיוב, והוסיפה להרצאות המצולמות שלה תמונות מימי הדוגמנות שלה ולא מעט פוזות פלרטטניות למצלמה.

התוצאה – הערוץ Hot for Words (על שם השיר Hot For Teacher של וואן הלן), אחד מהערוצים הפופולריים ביותר באתר, עם יותר מ-3 מיליון כניסות בשבוע. מסתבר שיש לא מעט אנשים ברשת שרוצים ללמוד, במיוחד כשהמורה נראית פחות כמו פנינה מהיסודי ויותר כמו המורות שרואים בסרטי פורנו.

הסוד: קשר אישי (מאוד) עם הגולש

בראיון שערכנו איתה, מרינה מספרת שהיא כמעט ולא הייתה צריכה לפרסם את עצמה. מכיוון שיוטיוב מהווה כ-40% מכלל תנועת הסרטונים ברשת, כל מה שהיא הייתה צריכה זה להתפרסם באתר – וזהו, בעצם. רק מעצם העבודה ביוטיוב היא הרוויחה מספיק פרסום כדי שרשתות טלוויזיה ורדיו רגילות יפנו אליה באופן עצמאי עם בקשות להופעות אורח, אותן היא אוגרת ומפרסמת באתר שלה.

ובכל זאת, להתפרסם ביוטיוב זו לא עבודה קלה כל כך. מרינה מספרת על הימים הראשונים של הערוץ, שנתיים בהן היא הייתה דבוקה למחשב מהבוקר ועד הערב. היא טרחה לענות לכל תגובה שהיא קיבלה כדי ליצור את בסיס המעריצים האיתן שלה.

גם היום, כשהיא מקדישה לאתר "רק" כמה שעות ביום, היא טורחת להשאר מחוברת לקהילה ולציין בכל סרטון שמות של צופים שפנו אליה, "כדי ליצור תחושת קהילה ושייכות לכל צופה". היא מספרת שהיום, אם עובר יום שלם בו היא לא מגיבה אנשים מתחילים לדאוג – ועם יותר ממאתיים מיליון כניסות, כנראה שהטקטיקה הזו משתלמת.

באתי בגלל הציצים, נשארתי בגלל המילים

הסוד, אומרת מרינה, הוא בקלות בה הצופה יכול להשתתף ביצירת התוכנית הבאה. בניגוד לתוכניות בטלוויזיה, בהן אין מה לעשות חוץ מלצפות באופן פאסיבי, האינטרנט נותן לאנשים תחושת שייכות ומעורבות – וזה בדיוק הגל שמרינה גלשה איתו אל עבר ההצלחה. מראה טוב וחזה מרשים אולי היה הצעד הראשון, אבל בלי להבין מה הקהל שלה מחפש ובלי לשמור על קשר ישיר איתו, מרינה לא הייתה מגיעה לשום מקום.

מרינה מביאה דוגמאות לכך שגם אלו שהגיעו לערוץ בגלל תמונות של דוגמנית בלונדינית, נשארו בו בגלל הלמידה, ושהם חוזרים ומספרים לה על מילים שמסקרנות אותם ועל מחקרים עצמאיים. האג'נדה שלה היא "אינטליגנציה זה סקסי" – למרות שמהתמונות אפשר לראות שהיא יודעת שמחשוף עמוק וחולצת בטן גם עוזרים. לטענתה, אתגר אינטלקטואלי עוזר לסקסיות, וכשהיא זכתה במספר תארים – "החנונית הסקסית ביותר" מהמגזין Wired ו"הפילולוגית הסקסית ביותר" מהמגזין ניו-יורקר, לדוגמה – היא הראתה ששכל יכול לעזור להתבלט בתוך ים הנשים שבאינטרנט. לטענתה, הסטריאוטיפים של בלונדיניות מטומטמות – אותם סטריאוטיפים שמנחים את כל האנשים שנכנסים לערוץ שלה רק בגלל איך שהיא נראית – מתפוגגים ברגע בו מתחילים לראות את הסרטונים.

לסיום, הנה מרינה אורלובה מציגה עוד כמה סיבות ללמוד אנגלית:


עוד בערוץ דיגיטל:

מדריך בארבע דקות: איך מקצרים כתובות.
כך תעבדו מול המחשב ותישארו בריאים.
והידעתם? 
יש מכשירי טלפון שהם לא אייפון! סקירה.