Search (צילום: DSGpro, Istock)
הקרב על החיפוש. אילוסטרציה | צילום: DSGpro, Istock

נמשכים קרבות הענקים בצמרת עולם האינטרנט: לאחר שגוגל האשימה בשבוע שעבר את מיקרוסופט בהעתקה של תוצאות חיפוש, ענקית התוכנה לא נשארה חייבת והחזירה בהאשמות משלה :תרגיל העוקץ שגוגל עשתה לנו הוא סוג של הונאת קליקים מכוונת. "לא העתקנו תוצאות מאף מתחרה שלנו. נקודה. סוף דבר", אומר יוסוף מהדי, סמנכ"ל חטיבת השירותים המקוונים בחברת מיקרוסופט.

"במונחים פשוטים, 'הניסוי' של גוגל נועד לעשות מניפולציות בתוצאות החיפוש של בינג באמצעות שיטת התקפה הידועה כ'הונאת קליקים'. נכון, זו אותה שיטה בה משתמשים ספאמרים ברשת האינטרנט כדי לעבוד על לקוחות ולייצר תוצאות חיפוש מזויפות", מסביר מהדי בבלוג האישי שלו. בהמשך הפוסט מביא מהדי הוכחות לחדשנות של בינג בהיבט הרלוונטיות של תוצאות החיפוש, בשיתופי הפעולה עם טוויטר ופייסבוק וגם לא שוכח להזכיר כי גוגל העתיקה מבינג את תצוגת הטאבים.

למרות שבמבט ראשון הטיעונים של מיקרוסופט יכולים להראות רציניים, בחינה מעמיקה יותר של התרגיל שעשתה גוגל מראה כי לא מדובר בהונאת קליקים רגילה שמטרתה לייצר כמות הקלקות מזויפת כדי לקדם דף מסוים או להביא ליותר הכנסות ממודעה. התרגיל של גוגל נועד למטרה אחת, והיא לבחון את הדרך בה מיקרוסופט עוקבת אחרי הרגלי הגלישה של משתמשי אינטרנט אקספלורר והחיפושים שהם מבצעים.

אין ספק כי בסיפור הזה אין אשם יחיד. התחרות הגוברת בין שתי החברות מאלצת כל אחת מהן להשתמש בכלים שהגוון שלהם לא תמיד כל כך מוסרי . אבל לתחרות הזו יש גם צדדים חיוביים - היא גורמת למנועי החיפוש להיות טובים יותר ומבחינתנו שגוגל ומיקרוסופט יעקצו אחת את השנייה כל היום - העיקר שנקבל תוצאות  לשאילתות שאנחנו מחפשים.

>> גוגל: מיקרוסופט מעתיקה את תוצאות החיפוש שלנו