נפרדים מ-2010: לכבוד השנה שמסתיימת אספנו לכם כמה מוצרים ושירותים שעוררו באזז השנה, כיכבו בכותרות, נהנו מהשקעות כספיות, ולרגע היה נדמה שהם באמת הולכים לחולל פה שינוי (או לפחות חלקם). אלא כמו שהם צצו, ככה הם גם נעלמו להם, או שפשוט התגלו כהרבה פחות מעניינים ומוצלחים ממה שציפינו. קבלו 5 כישלונות טכנולוגיים מהשנה החולפת:

גוגל Wave

אין תמונה
איך שגל-גל מתהפך לו. גוגל Wave

פותח את הרשימה: המוצר שאף אחד לא ידע בדיוק מה עושים איתו, אבל כולם רצו הזמנות אליו. גוגל Wave היה אמור להיות פלטפורמה תקשורתית שמשלבת הכל - צ'ט ומייל וסביבת עבודה משותפת לדיונים ויצירת מסמכים ושיתוף מדיה מכל הסוגים. כנראה, שכל זה היה קצת יותר מדי לעיכול ביחד. אמנם, כשהמוצר יצא בגרסת בטא בשיטת החבר מביא חבר, אנשים היו מוכנים להרוג בשביל לקבל הזמנה. אבל רק כמה חודשים אחר כך, כשהוא נפתח לציבור הרחב, הוא כבר כמעט לא עניין אף אחד. באוגוסט הורידה גוגל סופית את המסך על הגל, והודיעה על סגירת השירות. שנאמר, איך שגל-גל מתהפך.

גוגל באזז

בפברואר השנה השיקה גוגל מוצר חדש - Google Buzz, שנועד להיות שכבה חברתית לדואר האלקטרוני שלה. על פניו, לגוגל באזז היה פוטנציאל לא רע להפוך למוצר מנצח. אבל הטעויות שעשתה גוגל בעת ההשקה עלו לה ביוקר. ואיזו השקה שזו היתה. כל מי שהתחיל להשתמש בבאזז גילה שכל אנשי הקשר ברשימת הג'ימייל שלו הפכו לחברים בבאזז, ושהיסטוריית התכתובות שלו - עם מי הוא התכתב בתדירות הגבוהה ביותר - חשופה לכולם.
בעקבות ליקויים אלה התעוררה מהומת אלוהים בקרב המשתמשים, גוגל נצלבה על פגיעה בפרטיות. החברה מיהרה לערוך מקצה שיפורים במוצר, התנצלה וגם הודתה בפה מלא: פישלנו. המוצר עדיין קיים ופעיל, אבל אתם יודעים - זה לא זה.

חיפוש חברתי

חיפוש חברתי, כקונספט, נשמע טוב מאד על הנייר. אתם יודעים, לחפש מה אומרים ברשתות החברתיות (בעיקר בטוויטר) וכל מה שיועצי המדיה החברתית אוהבים לכנות בשם "שיחה". אז גוגל ובינג הזדרזו להוסיף אלמנטים חברתיים למנועי החיפוש שלהם במהלך השנה. ואז מה? כלום. אנחנו באופן אישי לא משתמשים בזה, והאמת שאנחנו גם לא ממש מכירים מישהו שכן. אולי פעם החיפוש החברתי עוד יוכיח את עצמו. נכון להיום הוא נראה די מיותר.

קין של מיקרוסופט

אין תמונה
נגנז אחרי 48 יום בחנויות קין

במעבר חד, נעבור מעולם התוכנה לחומרה. האפיזודה הזאת היתה כל כך קצרה, עד שאולי אתם אפילו לא זוכרים אותה. אבל אנחנו זוכרים, כי הודאה כל כך זריזה בכישלון היא בכל זאת משהו די נדיר. מיקרוסופט השקיעה שנתיים (לפחות לפי עדותה) ולא מעט כסף בפיתוח טלפון חכם לצעירים שמחוברים לרשתות חברתיות. בקיצור - אייפון קילר לדור הצעיר. כך נחשפנו השנה לקין 1 וקין 2 - שני מכשירים שמנמנים ונטולי כריזמה לדור הצעיר. אלא שמכירות מאכזבות וביקורות קטלניות גרמו למיקרוסופט לקחת צעד אחד אחורה - ולגנוז את המכשירים 48 יום בלבד אחרי שהגיעו לחנויות. נקווה שעם המכשירים החדשים ומבוססי מערכת ההפעלה חלונות 7 פון יהיה למיקרוסופט יותר מזל. לפחות בינתיים נראה שהיא בדרך הנכונה.

Slate של מיקרוסופט ו-HP

אין תמונה
נאמר כבר הכל. Slate

מה לא נאמר כבר על מחשב הלוח של מיקרוסופט ו-HP? אחרי שהוכרז בתערוכת CES בתחילת השנה, הספיק המוצר להיגנז ואז להתקמבק - כמוצר שמיועד לשוק העסקי. השקתו אירעה חודשים ארוכים לאחר ההכרזה הרשמית עליו, וגם אז - המחיר היה גבוה מדי והתמורה נמוכה מדי. כל זאת, כמובן, על רקע השקת האייפד של אפל, שכבש את העולם בסערה (ספוילר: תמצאו אותו מחר ברשימת ההצלחות של 2010). בתערוכת CES הקרובה צפויה מיקרוסופט להשיק מחשבי לוח חדשים, שיתקשטו על פי השמועות במערכת הפעלה חדשה גם כן. שוב נקווה שהפעם זה יילך טוב יותר, ולאייפד יימצא מתחרה ראוי.

שנוי במחלוקת: גוגל TV

מצד אחד, מוקדם עדיין להגדיר את גוגל TV ככישלון. בסופו של דבר, מהפכות לא קורות ביום אחד. מצד שני, המצב טיפה מאכזב. מי שהתנסה בפלטפורמת גוגל TV מדווח שהתוכן דל ושהממשק מסובך ומבלבל. לכן בינתיים, כל העסק מתעכב. גוגל היתה אמורה לחשוף שורת מכשירים בתערוכת CES, מתוצרת שארפ, טושיבה ו-LG, אבל החליטה לדחות אותה. במקום זאת, היא תתמקד בשיפור התוכנה. אנחנו בהחלט מקווים לראות אותה ברשימת ההצלחות של השנה הבאה.

>> האפליקציות שעשו לנו את 2010