מישהו דיבר על הפסקת אש? שני טילי גראד נפלו אמש בשטחים פתוחים בתוך העיר נתיבות. קדמה להם רקטת קסאם שנפלה באחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, אך תושבי הדרום שבים לשמוע בימים האחרונים יותר ויותר את אזעקות ה"צבע האדום".

מאז ההכרזה על הפסקת אש בחודש שעבר, נורו לעבר יישובי הדרום יותר מ-50 רקטות, כחמש מהן היו מסוג גראד. במערכת הביטחון מעריכים כי החמאס וגרורותיו מנסים לנצל את "ימי הבחירות" בישראל והעיסוק של הדרג המדיני בהרכבת הממשלה הבאה, ו"מטפטפים" ירי לעבר יישובי הדרום כמעט מדי יום. ההערכה היא שהירי מבוצע גם מתוך ניסיון להפעיל לחץ על ישראל לאשר את הסכם הרגיעה.

במקביל, מנסים בחמאס להוציא לפועל גם פיגועים בשטח נגד מטרות צבאיות. כוח צה"ל של גדוד הסיור הבדואי זיהה אתמול בלילה מחבל פלסטיני שניסה להניח מטען חבלה סמוך לגדר המערכת, באזור מעבר כרם שלום שבדרום רצועת עזה. הכוח חצה את גדר המערכת, ביצע לעברו נוהל מעצר חשוד ופצע אותו באורח קל. החשוד נעצר והועבר לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ולאחר מכן הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

מתי תהיה ממשלה?!

אבל בישראל מנסים שלא להפגין חולשה. ב-48 השעות האחרונות תקפו מטוסי צה"ל יותר מ-10 מנהרות בדרום רצועת עזה, וכן מספר מטות בלתי מאויישים של החמאס. רק אתמול תקף חיל האוויר שש מנהרות בדרום הרצועה. הפלסטינים דיווחו כי פקיד ממשל ועיתונאי רשת הטלוויזיה של החמאס נפצעו בתקיפה.

החלטת הקבינט אתמול להביא לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט לפני אישור כל הסכם רגיעה עם החמאס, עשויה להוות מניע להמשך הירי לעבר יישובי הדרום בשבוע הקרוב. יישובי עוטף עזה צריכים, כך נראה, לקוות שהממשלה הבאה תוקם מהר ככל שניתן.