מסוק אפאצ'י תוקף, ארכיון (צילום: רויטרס)
צה"ל ממשיך לתקוף בעזה | צילום: רויטרס

יורים ומדברים: רקטת קסאם נורתה הבוקר משטחי רצועת עזה ונחתה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. דוברת שער הנגב, מיכל מנקר, אמרה לחדשות 2 באינטרנט כי אזעקת "צבע אדום" נשמעה, ומיד אחריה נשמע פיצוץ. עם זאת, מקום הנפילה טרם אותר.

ייתכן והירי הבוקר בא בתגובה לתקיפות חיל האוויר הלילה בדרום רצועת עזה. מטוסי חיל האוויר תקפו פעם נוספת יעדים של חמאס ומנהרות בדרום רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים כי לא היו נפגעים בתקיפות.

"מטוס F-16 הפציץ תחנת משטרה בחאן יונס", אישרו הלילה בחמאס, אולם מדובר צה"ל נמסר כי גם שבע מנהרות להברחת אמצעי לחימה בדרום הרצועה הופצצו גם כן. "צה"ל רואה בארגון החמאס כנושא באחריות המלאה לשקט בדרום הארץ, וימשיך להגיב בחריפות על כל הפרה שלו", נמסר הלילה בהודעת דובר צה"ל.

הבוקר: דיון הקבינט בעסקת שליט

על רקע התקיפות הלילה, יתכנסו הבוקר שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון מיוחד בנושא העסקה המתגבשת לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט.

השרים יידרשו להכריע על ניהול משא ומתן מואץ לשחרור החייל החטוף, ולדחות כל הצעה לפתיחת מעברים או הסדרי רגיעה - לפני שזה קורה. זו, סביר להניח, גם תהיה תמצית הצעת ההחלטה שיגיש מחר לשרים ראש הממשלה, אהוד אולמרט.

ראש הממשלה, שרת החוץ לבני ושר הביטחון ברק שוחחו אמש טלפונית, התייעצו לקראת הדיון הבוקר, וגיבשו את אותה הצעת החלטה. שרי הקבינט לא אמורים לדון היום בשמות האסירים שישוחררו, אבל ייתכן שידונו בשחרור אסירים עם דם על הידיים - כדי לאפשר את ביצוע העסקה.

הוידאופדיה: גלעד שליט